De Grand Prix Content Marketing is na twee jaren vol coronaleed terug, met een nieuwe partner, nieuwe jury en nieuwe categorieën. Samen met Het Genootschap van Contentstrategen reikt MarketingTribune begin oktober de Grand Prix Content Marketing Awards uit, de enige echte prijzen voor de beste cases op het gebied van contentmarketing.

De Grand Prix wordt georganiseerd door MarketingTribune en nieuwe partner Het Genootschap van Contentstrategen. Het Genootschap van Contentstrategen is waar contentstrategen onderling kennis en ervaringen uitwisselen tijdens maandelijkse bijeenkomsten en in de LinkedIn-groep. Freek Janssen en Bram Koster van het Genootschap zijn er trots op om verbonden te zijn aan de Grand Prix.

‘Contentmarketing is een vakgebied waarin we heel veel van elkaar kunnen leren. Niet alleen omdat het nog volop in ontwikkeling is, maar ook omdat contentmarketing op het snijvlak zit van creativiteit en strategie; hoe bereik je je doelstellingen op een effectieve en originele manier?’
‘CS, het Genootschap van Contentstrategen, heeft als doel om kennis en best practices op het gebied van content marketing uit te wisselen. We zijn daarom ook echt trots om verbonden te zijn met de Grand Prix Content Marketing, al jaren dé vakprijs is van contentmarketing Nederland. Als contentstrategen kunnen we namelijk ongetwijfeld veel inspiratie opdoen bij alle inzendingen.’

Foto: Freek Janssen (links) en Bram Koster.

Peter van Balsfoort, CEO van BBP Media: ‘BBP Media is zeer verheugd met deze geweldige, onafhankelijke partner. Na twee jaar geen Grand Prix uitgereikt te kunnen hebben door corona gaan we nu vol gas vooruit. Met een frisse blik op deze toonaangevende vakprijzen op het gebied van contentmarketing gaan we de partijen die het verdienen weer in de spotlight zetten. Ook cases uit 2020 & 2021 kunnen dit jaar nog ingediend worden om mee te dingen naar de prestigieuze en enige echte content marketing awards. Gedurende het proces naar de uiteindelijke uitreiking houden we je continu op de hoogte via onze verschillende mediakanalen (MarketingTribune & Marketingfacts).

Foto: Peter van Balsfoort.

Awards
De awards worden uitgereikt aan de beste contentstrategieën, met andere woorden: het structureel inzetten van content om bepaalde communicatie-, marketing- of salesdoelstellingen te halen. De awards worden uitgereikt in zes categorieën: B2C, B2B, B2E, Non-profit en Campagnes. Nieuw dit jaar is de Jongeren Award. Wie wist het beste met contentmarketing een jonge doelgroep te bereiken, of het nu gaat om millennials of Gen Z? Welke keuzes zijn gemaakt en welke doelstellingen zijn daarmee gerealiseerd?

Bekroningen
De Bekroningen zijn beloningen voor specifieke categorieën binnen contentmarketing, waarbij primair op de uitvoering wordt gelet. Uiteraard moet wel zijn onderbouwd waarom keuzes in creatie of distributie zijn gemaakt. Bij de bekroningen onderscheiden we twee hoofdcategorieën: Creatie en Distributie.

De jury
Bij een vernieuwde Grand Prix hoort een nieuwe jury. Om de diversiteit van de jurysamenstelling te waarborgen is gelet op kenmerken als bureau versus merk, vrouw of man, jong talent versus senior ervaring, verschillende profielen in de sector van creatie tot strategie, ervaren in jury/nieuw etc. Kortom, een prachtjury die het vak goed vertegenwoordigt. Hiermee is diversiteit in visie gegarandeerd en door de uitgebreide en diverse jury is een onafhankelijk juryproces verzekerd.

Aanmelden
Elke inzender is eigenlijk al een winnaar. Met een gecombineerd bereik van ongeveer 200.000 contacten wordt jouw genomineerde case onder de aandacht gebracht. Daarnaast komen alle genomineerde en winnende cases in de winnaarsspecial te staan, inclusief het juryrapport. Op de feestelijke uitreiking begin oktober ontmoeten alle grote en kleine bureaus elkaar om contacten op te doen en kennis te delen. Het inzenden van jouw case is mogelijk via de website. Je mag je case maar voor één award inzenden. Wel kun je eenzelfde soort case voor een award en een of meer bekroning(en) inzenden. Ook kan je je voor verschillende awards inschrijven, mits het verschillende cases betreft. Je kunt cases inzenden van contentproducties die gestart zijn in de periode van 1 januari 2020 – 31 augustus 2022. Het aanmelden van je case is mogelijk tot begin september.