De Awards


De Awards zijn een beloning voor organisaties die content structureel, en gericht op de lange termijn, inzetten om bepaalde communicatie-, marketing- of salesdoelstellingen te realiseren. De beste strategieën belonen we met een gouden, zilveren en bronzen award. Daarbij maken we onderscheid tussen de domeinen: B2C, B2B, B2E, Non-Profit en Overheid, Campagnes en Native. Onderstaand is per categorie de uitgebreide beschrijving te vinden.
B2B
In deze categorie zoeken we naar de Business-to-Business case in industrie, technologie, dienstverlening of handel, met de meest doordachte, effectieve en succesvolle lange-termijn contentmarketingstrategie.
B2C
In deze categorie zoeken we naar de meest doordachte, effectieve en succesvolle lange-termijn contentmarketingstrategie van ondernemingen waarbij de consument het publiek is.
B2E
In de Business-to-Employee categorie zoeken we ondernemingen of instellingen die uitblinken in lange-termijn inzet van content om doelen te bereiken bij huidige of toekomstige medewerkers van de organisatie.
Non-Profit en Overheid
In deze categorie belonen we de Non-Profit instellingen of Overheidsorganisaties die op de meest doordachte, effectieve en succesvolle wijze contentmarketing inzetten voor het op langere termijn bereiken, binden of activeren van hun doelpubliek.
Campagnes
In deze categorie zoeken we wie de beste campagne laat zien, die zowel zelfstandig effect boekt, als bijdraagt aan de meerjarige contentmarketingaanpak? Contentmarketing is in de basis een meerjarige aanpak. Daarbinnen hebben contentcampagnes vaak een rol van bijvoorbeeld versneller of activatie voor een specifiek doel of segment. De games die samen bepalen of je de set en uiteindelijk de wedstrijd wint.
Native
Content van een merk die via een bestaand onafhankelijk medium wordt gedistribueerd, richt zich per definitie naar de vorm en het karakter van dat medium. Het ontwikkelen van deze native contentaanpak is sterk verschillend van contentmarketing die via owned of earned kanalen wordt gedistribueerd. De jury kijkt uit naar cases die deze evenwichtskunst tussen merkbelangen en mediummogelijkheden het best realiseert In deze nieuwe GPCM Award-categorie voor 2020.
Houd me op de hoogte