De Awards

Awards worden uitgereikt aan de beste contentstrategieën. Dat wil zeggen het structureel inzetten van content om vooraf bepaalde doelstellingen te behalen’. Wat voor doelstellingen dat zijn, dat laten we aan de indiener van de nominaties over. Het mag gaan over communicatie, marketing, sales, medewerkerbetrokkenheid - zolang er vooraf maar een duidelijk doel is geformuleerd, bij voorkeur met ‘harde’, gekwantificeerde targets 

Hoe definiëren we content? Alle creatieve uitingen waarin een mooi verhaal voorop staat en het promoten van een product of dienst van belang is. Het gaat hierbij niet alleen om contentmarketing: je kunt content ook inzetten in interne communicatie, om nieuw talent te werven of om een maatschappelijk thema op de kaart te zetten.  

Awards worden beoordeeld op: 

  • Strategie. Is er vooraf een heldere doelstelling geformuleerd? Past de aanpak die het team heeft gekozen ook bij die doelstelling en doelgroep? Hoe goed is de strategie onderbouwd met onderzoek en data? 
  • Creativiteit. Hoe origineel is de content en heeft deze de potentie om de doelgroep echt te raken? Content die met liefde is gemaakt heeft altijd een streepje voor bij de jury. 
  • Resultaat. Uiteindelijk wil je met een contentstrategie natuurlijk resultaten behalen. Hoe goed sloeg de content aan? Denk niet alleen aan bereik en engagement, maar ook aan KPI’s als merkperceptie, gedragsverandering of aankoopintentie (afhankelijk van het hogere doel van de content). 

We hanteren voor de Awards onderstaande categorieën. 

Deadlines

25 september – inschrijvingen gesloten 

27 september - Laatste mogelijkheid om cases in te sturen 

15 en 17 oktober - Pitchgesprekken Awards 

15 en 17 oktober - Jurymeetings Bekroningen 

12 november - Uitreiking Grand Prix Content Marketing