Over Grand Prix Content Marketing

1Wat is de Grand Prix Content Marketing?
De Grand Prix Content Marketing zijn beloningen voor de beste contentmarketing cases en de beste contentproducties in Nederland en België. De Grand Prix bestaat uit Awards voor de meest succesvolle strategieën en uit Bekroningen voor uitblinkende producties in specifieke categorieën. In november 2020 worden de Grand Prix Content Marketing Awards voor de 18e keer uitgereikt. Platform Content draagt in samenwerking met BBP Media zorg voor de organisatie en voor 100% financiering van het event via inschrijfgelden, sponsoring en kaartverkoop.
2Wie kunnen deelnemen aan de Grand Prix Content Marketing?
Zowel interne teams van bedrijven en brands, als bureaus kunnen (in meerdere categorieën) inschrijven voor de Grand Prix Content Marketing. Voor inschrijvingen door bureaus geldt dat het altijd werk voor externe (niet financieel gelieerde) opdrachtgevers moet betreffen.
3Wat zijn de kosten voor deelname aan de Grand Prix Content Marketing?
De kosten voor het inschrijven voor een Awardcategorie bedraagt t/m 30 augustus € 450,- per case (voor leden Platform Content € 400,-). Het inschrijven voor een Bekroningscategorie bedraagt € 150,- per case. Van 31 augustus t/m 7 september bedraagt het inschrijven voor een Awardcategorie € 500,- per case en € 200,- voor een bekroningscategorie.
4Wie organiseert de Grand Prix Content Marketing?
De organisatie van dit event wordt uitgevoerd door Platform Content en BBP Media.
5Welke Grand Prix Content Marketing Award en Bekroning kan ik winnen?
De Grand Prix Content Marketing kent in 2020 de volgende zes awards: B2B, B2C, B2E, Non-Profit & Overheid, Native en Campagne. Bij de Bekroningen zijn er twee hoofdcategorieën: Creatie, en Distributie. Tevens worden er Overall Awards uitgereikt voor o.a. Bureau van het jaar, Merk van het jaar en Marketeer van het jaar.
6Wie bepaalt er wie er wint?
De inzendingen voor de Grand Prix Content Marketing en de verschillende bekroningen worden allemaal gezien en beoordeeld door deskundige jury's. Voor elke Award en elke Bekroningscategorie is er een aparte jury. Deze bestaan uit deskundige vakgenoten die werkzaam zijn bij merken, bij media, bij bureaus of als onafhankelijke professional. Elke jury heeft een voorzitter en twee moderatoren.
7Voor hoeveel categorieën kan ik me inschrijven?
Per registratiemoment mag je zoveel cases inzenden als je wil. Let op: Je mag je case maar voor 1 award inzenden. Wel kun je eenzelfde case voor een award en één (of meerdere) bekroning(en) inzenden. Ook kan je, je voor verschillende awards inschrijven, mits het verschillende cases betreft.

Meedoen

1Hoe kan ik me inschrijven voor deelname aan de Grand Prix Content Marketing Awards?
Via DEZE PAGINA maak je eerst online je inzendingsprofiel aan met vermelding van minimaal één categorie waarin je je inzending wit aanmelden. Hiermee maak je gelijk in éen keer je bedrijfsprofiel aan, zodat je adres-, contact- en factuurgegevens niet voor elke inzending opnieuw hoeft in te vullen. Daarna ontvang je een link naar de inlogpagina van onze digitale awardtool waarin je alle informatie kan vermelden waarop de jury je inzending daadwerkelijk gaat beoordelen. Als je in meerdere categorieën in wilt zenden (voor dezelfde case of verschillende cases) kun je dat direct bij eerst aanmelding doen, of in een later stadium aanvullen. Je kunt via de inlog op je bedrijfsprofiel in de awardtool eenvoudig categorieën toevoegen aan bestaande inzendingen of een nieuwe inzendingen toevoegen. Je krijgt hier dan een aanvullende factuur voor.
2Tot wanneer kan ik me inschrijven?
Je kunt je inzending tot en met 7 september 2020 aanmelden. Je inzending dient uiterlijk 7 september 2020 om 17:00 uur in de tool ingediend te zijn.
3Mijn case valt buiten de genoemde periode van juli 2019 - augustus 2020. Kan ik nu niet meedoen?
Als de case/campagne live is gegaan in de betreffende periode valt hij binnen de criteria (dat het werk eerder is gedaan/voorbereid is geen criterium). Indien de contentproductie niet in bovengenoemde periode is gestart horen wij graag wat de aantoonbare verbeteringen of vernieuwingen zijn die in de periode juli 2019 – augustus 2020 zijn doorgevoerd.
4Wanneer weet ik of ik genomineerd ben?
De genomineerden worden op 12 oktober 2020 bekend gemaakt per mail en via een persbericht.
5Wanneer weet ik of ik gewonnen heb?
Dit wordt tijdens de uitreiking bekend gemaakt. De uitreiking van de Grand Prix Content Marketing Awards en Bekroningen vindt plaats op 24 november 2020 in Postillion Amsterdam.
6Ik heb gewonnen, waar kan ik het promotiemateriaal vinden?
Na afloop van de uitreiking ontvangen alle winnaars van de Grand Prix Content Marketing Awards een persoonlijk bericht van de organisatie met het promotiemateriaal. Alle winnaars mogen één jaar lang het winnaarslogo op hun website tonen.

Uitreiking

1Wat, wanneer en waar is de uitreiking van de Grand Prix Content Marketing Awards?
De uitreiking van de Grand Prix Content Marketing Awards en Bekroningen vindt plaats op 24 november 2020 in het Postillion Amsterdam, meer informatie over de locatie vind je hier. Het wordt een feestelijke avond inclusief diner. Tickets zijn verkrijgbaar vanaf 14 september.
2Moet ik tickets kopen voor de uitreiking van de Grand Prix Content Marketing Awards en hoe doe ik dit?
Ja, tickets zijn verkrijgbaar via de website grandprixcm.nl zodra de inschrijvingen van de Awards en Bekroningen gesloten zijn. Een ticket kost € 345,- per persoon. Hiervoor krijg je een volledig verzorgde avond met zitplaats, 3-gangen diner inclusief wijnarrangement, overige dranken en de feestelijke uitreiking.
3Wat is het programma voor de uitreiking?
Het programma vind je medio 2020 op deze pagina.
4Is de uitreiking inclusief diner en kan ik mijn dieetwensen doorgeven?
Ja, we verzorgen een zittend diner. Daarnaast zijn er gedurende het evenement dranken beschikbaar en inbegrepen in de ticketprijs. Heb je dieetwensen waar wij rekening mee moeten houden? Geef dit uiterlijk 2 weken vóór aanvang van het event door via a.westerink@bbp.nl.
5Wanneer ontvang ik mijn entreebewijs?
Direct na je online aanmelding ontvang je een bevestiging per e-mail. Daarnaast sturen wij een week voor het event een informatiemail. Eén dag voor aanvang van het event sturen wij je ticket toe middels een QR-code per mail. Je hoeft jouw registratiebevestiging niet geprint mee te nemen. Je kunt deze ook op een mobiel apparaat tonen bij binnenkomst. Je toegangsbadge ontvang je bij de inschrijfbalie. Indien je geen bevestiging van ons hebt ontvangen, willen we je vragen om contact op te nemen met de registratie via a.westerink@bbp.nl of bel naar 0348 - 485088.
6Ik heb een vraag over een factuur, met wie kan ik contact opnemen?
Je kunt contact opnemen met onze afdeling registratie via a.westerink@bbp.nl of bel naar 0348 – 48508.
7Wat is de dresscode voor de uitreiking?
De dresscode voor de uitreiking is Casual Chique. De naam zegt het al een beetje: Je kleedt je casual, maar met een chique en feestelijk randje.
8Kan ik overnachten in de buurt van het evenement?
Je kunt het beste overnachten in het Postillion Hotel Amsterdam, bekijk de website voor meer informatie.

Overig

1Foto & video
Op onze events kan er gefotografeerd en gefilmd worden. Wij gebruiken deze beelden voor een terugblik van het event en ter promotie van volgende events.
2Hoe blijf ik op de hoogte van updates over dit evenement?
Je kunt dit doorgeven via marketing@bbp.nl
3Mijn vraag staat er niet tussen, wat nu?
Heb je een algemene vraag of staat het antwoord er niet tussen? Neem dan contact op met Tanja Veldhuizen, projectmanager van de Grand Prix Content Marketing 2019 via t.veldhuizen@bbp.nl of 0348 - 485088.
Zend je case in