Genomineerden

Dat de wereld in razend tempo verandert is inmiddels een groot cliché. Dat houdt echter wel in dat ook marketeers zich moeten aanpassen aan de nieuwe eisen, of beter gezegd; nieuwe mogelijkheden.

Ook content marketing blijft zich ontwikkelen. Dit uitte zich in de grote variëteit aan mediumtypes, die in een veranderende wereld anders en veel geïntegreerder ingezet worden. Opvallend dit jaar was het grote aantal inschrijvingen in de Video categorieën en het aantal cases dat zich richt op jongeren of Gen Z.

Met de Grand Prix Content Marketing willen we het vak helpen ontwikkelen door een etalage van mooi werk te organiseren. Dat is ook dit jaar weer uitstekend gelukt!

Benieuwd welke case welke Award of Bekroning wint? Kom naar de uitreiking op 4 oktober in de Postillion in Amsterdam.

AWARDS

De Grand Prix Content Marketing Awards zijn een beloning voor een totale, bredere, doorgaans kanaal overschrijdende content marketing strategie. Waarbij sprake is van een continue en substantiële aanpak.

Per domein zijn er drie awards te vergeven: goud, zilver en brons. Bij het toekennen van nominaties en Awards kijkt de jury vooral naar drie basis communicatie-aspecten: het doel van de case (wat is de communicatie-opgave, wat wil men ermee bereiken?), het hoe van de case (de gekozen strategie en ingezette middelen) en het bereikte resultaat (dit resultaat moet onderbouwd zijn).

  • &.agency: PUMA Cali Dream
  • &.agency: Yes We Can Clinics HELP! De onzichtbare strijd van een jonge generatie
  • C2B: Pizza Maffia
  • C2B: zorgsiszo & Eerste week Laatste week
  • DEPT: Op zoek naar Nick
  • Endeavour: Good ideas deserve to be found
  • Endeavour: Level up met HiPRO
  • Energize: PLUS Kerst
  • Familyblend: KPN x Familyblend
  • Formatique: Our Way Forward
  • Fresh Bridge: Goodbye saaie kringverjaardag, hallo spicy Mitsuba parties #BringThePartyHome
  • Fresh Bridge: Jongeren sna©kken naar een pittig snackje
  • Fresh Bridge: NLvoorelkaar Corona Campagne
  • Fresh Bridge: Sanquin WBDD 2021
  • Goals: Kinderopvang, Dankzij jou
  • Kunstlinie: Samenwerking Kunstlinie x Rapper Leafs rondom de tentoonstelling 'Rembrandts Vaandeldrager on Tour: Wat Zie Jij?'
  • Mediahuis Nederland: TENA - Hoe maak je een taboe bespreekbaar?
  • Megawatt: #WhatTheFanta Unfolding Flavours
  • PROOF: Wervingscampagne Monteurmakelaar
  • qontent matters b.v.: Slimme always-on en content- en distributiestrategie: T-Mobile Nederland
  • Snip Snap on Social: Hier gebeurt 't
  • Stadsschouwburg Utrecht: Amuze - Glossy Stadsschouwburg Utrecht
  • Team5PM The Youtube Agency: KPN Ultimate Speedtest: Gen Z en Millenials entertainen met unieke branded gaming-content
  • Tivolivredenburg: TikTok team Tivolivredenburg voor jongeren
  • VisitBrabant: Hier moet je zijn in Brabant
  • Wayne Parker Kent: Altijd Aldi
  • We Are Blossom: ING x TikTok
  • YUNE: Jumbo - Koken en Knoeien

BEKRONINGEN

De Bekroningen zijn beloningen voor specifi eke deelgebieden binnen content marketing. Hierbij wordt primair op de uitvoering gelet. In elke categorie wordt één winnaar aangewezen.

  • &.agency: OPEL ROCKS - E-launch event
  • &.agency: PUMA Cali Dream
  • &.agency: Yes We Can Clinics HELP! De onzichtbare strijd van een jonge generatie
  • AD Watson: Kruidvat Curly Girl Methode
  • Airborne: Joods Museum - "De Man met de Rammelaars"
  • Awesome Originals: De Wegenwacht Onderzoekt / ANWB
  • C2B: Pizza Maffia
  • C2B: Twistappels
  • C2B: ZorgisZó & Eerste Week Laatste Week
  • Countercollective: Hoe ALD Automotive fietsen naar het werk makkelijker wil maken
  • De Speld & Partners: Salmari & De Speld presenteren De Nachtreporter
  • DEPT: Een creatieve Display campagne voor persoonlijke ontwikkeling
  • Endeavour: Good ideas deserve to be found
  • Endeavour: Level up met HiPRO
  • Formatique: Buitenbeeld
  • Fresh Bridge: #BringThePartyHome - Verhoog Brand Awareness middels slimme inkoop en inzet van data
  • Fresh Bridge: #BringTheParyHome - Mitsuba's houseparty, All socials invited
  • Fresh Bridge: De introductie van 'Mitsubaaaaa momentsss' door Boer Jan
  • Fresh Bridge: Geen Worst-Kaas scenario: Hoe de Consument spicy Aziatische snacks voorgeschoteld kreeg
  • Fresh Bridge: Mitsuba the Movie: Bring the Party Home' nu te zien bij jou in de buurt
  • Fresh Bridge: Nlvoorelkaar Corona Campagne
  • Fresh Bridge: Sanquin WBDD 2021
  • Havas Media: Typhoon over de impact van licht op het leven
  • Hearst Netherlands: Holland Herald
  • LEWIS Communications: Eten tegen eenzaamheid
  • LEWIS Communications: LG verandert medewerkers in ambassadeurs
  • Marcommit: Pro Contact: De veranderende arbeidsmarkt - benut het onbenut arbeidspotentieel
  • Marcommit: Visma | Raet - HR in de spotlight
  • Mediacom: Tele2 presents: Lijn 5G /w Jesse Hoefnagels, Jessie Maya, Qucee & Tim Haars
  • Mediahuis Nederland: Bolletje - Speechbubbles
  • Mediahuis Nederland: Easytoys - Between the SHEets
  • Megawatt: #WhatTheFanta Unfolding Flavours
  • NS: Zomerspecial, vakantiedoeboek voor NS'ers
  • qontent matters b.v.: Nieuwe hoofd communicatiekanalen voor T-Mobile, Tele2 en Ben
  • qontent matters b.v.: Slimme data-driven optimalisaties voor T-Mobile
  • Snip Snap on Social: Bromberen
  • Snip Snap on Social: Paradijsvogels van Laurens Aesopus
  • SPOTONVISION: Aanjagers - dé podcast voor mensen die durven te veranderen
  • Teamp5PM The Youtube Agency: KPN Ultimate Speedtest: Gen Z en Millenials entertainen met unieke branded gaming-content
  • TivoliVredenburg: Tiktok team Tivolivredenburg
  • VisitBrabant: Hier moet je zijn in Brabant
  • Wayne Parker Kent: Altijd ALDI
  • YUNE: Jumbo - Koken en Knoeien