Wat zijn de Grand Prix Content Marketing?

De Grand Prix Content Marketing is de prestigieuze prijsuitreiking die de allerbeste voorbeelden van contentmarketing erkent en beloont. Het jaarlijks terugkerende event reikt Awards uit aan de meest succesvolle contentstrategieën en kent Bekroningen toe aan uitblinkende contentproducties.

De Grand Prix Content Marketing is een platform waar marketeers en creatieve professionals hun werk kunnen delen, leren van inspirerende cases en erkenning krijgen voor hun inspanningen op het gebied van contentmarketing.

De Grand Prix Content Marketing wordt georganiseerd door MarketingTribune (BBP Media) en het Genootschap van Contentstrategen.

MarketingTribune is een vakblad voor de marketingprofessional. Uitgever BBP Media richt zich op de marketing- en communicatiesector. Zij produceren onder andere magazines, websites en evenementen om kennisontwikkeling en netwerkmogelijkheden voor professionals uit deze sector te creëren.

Het Genootschap van Contentstrategen is een genootschap waar contentstrategen onderling kennis en ervaringen uitwisselen. Dat doen ze door middel van online bijeenkomsten en live contact.

Wat verstaan wij
onder contentmarketing?

Onder contentmarketing verstaan wij een strategische benadering waarbij waardevolle, relevante en boeiende content wordt gecreëerd en verspreid om een specifieke doelgroep aan te trekken en te binden. Het doel is om vertrouwen op te bouwen, merkbekendheid te vergroten, expertise te tonen en uiteindelijk winstgevende acties te stimuleren. Het draait om het bieden van waarde aan de consument in plaats van directe reclame.

Hoe werkt het?

1

Indienen van de case

Stuur je uitgebreide case in via onze speciale Awardstage tool. In de case ga je dieper in op het doel van de campagne, de gekozen strategie, de gebruikte middelen en de behaalde resultaten.
2

Beoordeling door de jury

Een professionele jury beoordeelt de ingezonden cases. Uit deze beoordeling worden de nominaties geselecteerd.
3

Live pitch

Als je genomineerd wordt voor een Award, word je uitgenodigd voor een live pitch op 14 of 16 oktober 2025. Tijdens deze pitch krijg je de kans om je case te presenteren aan de jury.
4

Uitreiking

De winnaars van de Bekroningen en Awards (goud, zilver en brons) worden bekendgemaakt tijdens een feestelijke uitreiking in B Amsterdam op 6 november.
Een case-inzending voor de Awards kost €395,- terwijl inschrijving voor de Bekroningen €195,- per case bedraagt. Bij de inschrijving betaal je in eerste instantie alleen voor deelname, zonder toegang tot de uitreiking.
 
Bekijk ook onze FAQ-pagina voor uitgebreide uitleg over je deelname.

Planning 2025

  • 24 september 2025Inschrijven gesloten

    Dit is je deadline. Schrijf je in vóór de 25ste!
  • 26 september 2025Deadline case inzenden

    Op tijd ingeschreven? Dan heb je tot en met vandaag om je case in te sturen.
  • 14 en 16 oktober 2025Live Pitch Awards

    Genomineerd voor een Award? Tijdens deze pitch krijg je de kans om je case te presenteren aan de jury.
  • 14 en 16 oktober 2025Jurymeetings Bekroningen

    Een professionele jury beoordeelt de ingezonden cases.
  • 6 november 2025Uitreiking 🎉

    De feestelijke uitreiking van de Grand Prix Content Marketing 2025

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze eventupdates en blijf automatisch op de hoogte.