Wat zijn de Grand Prix Content Marketing?
De Grand Prix Content Marketing is de prestigieuze prijsuitreiking die de allerbeste voorbeelden van contentmarketing erkent en beloont. Het is een jaarlijks evenement waarbij Awards worden uitgereikt aan de meest succesvolle contentstrategieën en Bekroningen worden toegekend aan uitblinkende contentproducties. De Grand Prix Content Marketing is een platform waar marketeers en creatieve professionals hun werk kunnen delen, leren van inspirerende cases en erkenning krijgen voor hun inspanningen op het gebied van contentmarketing.
De Grand Prix Content Marketing wordt georganiseerd door MarketingTribune (BBP Media) en het Genootschap van Contentstrategen.
BBP Media is een mediabedrijf dat zich richt op de marketing- en communicatiesector. Zij produceren onder andere magazines, websites en evenementen om kennisontwikkeling en netwerkmogelijkheden voor professionals uit deze sector te creëren.
Het Genootschap van Contentstrategen is een genootschap waar contentstrategen onderling kennis en ervaringen uitwisselen. Dat doen ze door middel van online bijeenkomsten en live contact.
Wat verstaan wij onder contentmarketing?
Onder contentmarketing verstaan wij een strategische benadering waarbij waardevolle, relevante en boeiende content wordt gecreëerd en verspreid om een specifieke doelgroep aan te trekken en te binden. Het doel is om vertrouwen op te bouwen, merkbekendheid te vergroten, expertise te tonen en uiteindelijk winstgevende acties te stimuleren. Het draait om het bieden van waarde aan de consument in plaats van directe reclame.
De kosten
Inschrijving voor de Awards kost €395,- terwijl inschrijving voor de Bekroning €195,- bedraagt. Bij de inschrijving betaal je in eerste instantie alleen voor de deelname, zonder toegang tot de avond.
Om toegang te krijgen tot de uitreiking, kun je aparte tickets aanschaffen voor €295,- per stuk. Als je met een groep wilt komen, kun je contact opnemen met ons via events@bbp.nl en dan zorgen we voor een mooie tafel voor jullie gezelschap.
Hoe werkt het?
Het proces van de Grand Prix Content Marketing Awards is als volgt:
- Inschrijving: Schrijf je in voor één of meerdere Awards of Bekroningen die passen bij jouw contentmarketingcampagne.
- Indienen van de case: Stuur je uitgebreide case in via onze speciale Awardstage tool. In de case ga je dieper in op het doel van de campagne, de gekozen strategie, de gebruikte middelen en de behaalde resultaten.
- Beoordeling door de jury: Een professionele jury beoordeelt de ingezonden cases. Uit deze beoordeling worden de nominaties geselecteerd.
- Live pitch (alleen voor genomineerden van de Awards): Als je genomineerd wordt voor een Award, word je uitgenodigd voor een live pitch op 15 of 17 oktober 2024. Tijdens deze pitch krijg je de kans om je case te presenteren aan de jury.
- Uitreiking: De winnaars van de Bekroningen en Awards (goud, zilver en brons) worden bekendgemaakt tijdens een feestelijke uitreiking in B Amsterdam op 12 november. Het is een inspirerend evenement waarin de beste contentmarketingprestaties worden gevierd.
Deadlines
25 september – inschrijvingen gesloten
27 september - Laatste mogelijkheid om cases in te sturen
15 en 17 oktober - Pitchgesprekken Awards
15 en 17 oktober - Jurymeetings Bekroningen
12 november - Uitreiking Grand Prix Content Marketing