‘Een award geeft je project een mooie boost’

De jury van de Grand Prix Content Marketing awards staat in de startblokken om de cases vanaf 13 september 2023 te beoordelen. Marlies Hilgersom, Advertising & Content | Brand Activation squad CoE Communications & Brand Experience bij ING Netherlands, deelt goede argumenten om mee te doen. Inzenden kan nog tot en met deze week.

Waarom ben je jurylid geworden?

'Ik kijk er enorm naar uit om me te laten inspireren door alle mooie content die me misschien normaal gesproken zou zijn ontgaan. En dan ook nog eens een kijkje in de keuken te krijgen en te horen hoe de content tot stand is gekomen.'  

Welke trends zie jij in contenmarketing?

'Content wordt steeds "echter". Het hoeft allemaal niet meer zo gelikt en gepolisht. Sterker nog, daar prikt je publiek dwars doorheen. Daarnaast is er ook steeds meer behoefte aan transparantie, aan eerlijke verhalen waarin niet alleen mooi weer gespeeld wordt maar ook ruimte is voor dingen die misschien niet altijd goed gaan.'

Waar ga je met name opletten in jouw categorie en waarom?

'Naar de hele mix. Is de inzender erin geslaagd de content echt bij de belevingswereld van doelgroep te laten aansluiten? En is het niet alleen maar leuke content, maar draagt het ook bij de doelstellingen? Met andere woorden, wat is de gemaakte impact.'

Welke content heeft jou recentelijk nog beïnvloed en waarom?

'De laatste tijd houd ik graag binnen podcasts in de gaten hoe branded content van adverteerders daarin een rol heeft. Soms heel "lelijk", maar steeds vaker ook op een heel natuurlijke en passende manier. Waardoor het ook echt relevant is voor de luisteraar en de luisterervaring niet verstoord.'

Hoe trek je twijfelende inzenders nog over de streep?

'Het indienen van een case is een super leuke manier om je eigen werk eens met een andere bril te bekijken. Daarnaast kan een award je project een mooie boost geven. Vorig jaar wonnen we samen met StudioM (voorheen We Are Blossom, red.) in de categorie Jongeren en de Originaliteitsprijs - en dit heeft er mede voor gezorgd dat we ons project intern nog beter op de kaart hebben gekregen en hier een vervolg aan konden geven.'

Tekst: Peter van Woensel Kooy, MarketingTribune