'Zet jezelf op de kaart als echte contentmarketingspecialist'
De juryleden van de Grand Prix Content Marketing zitten inmiddels klaar om de cases vanaf 13 september 2023. te gaan beoordelen. Voorafgaand laten we zes juryleden aan het woord. Jerome Kuijken is managing partner van De Speld en jurylid in de categorie Awards voor de B2C & Campagnes.
Waarom ben je jurylid van de Grand Prix CM geworden?
Met een groepje vakgenoten bepalen wie het beste werk van het jaar heeft gemaakt is een eer. Ik doe graag iets terug voor het vak en daarnaast is het ook heel leerzaam. Er komt echt van alles voorbij. Soms inspirerend en soms wat minder. Het levert in ieder geval altijd mooie discussies op.
Welke trends zie jij in contentmarketing?
Op LinkedIn zie ik een enorme toename van grote, maar ook kleine organisaties die meer redactioneel gedreven artikelen en video's produceren voor hun publiek. Goede zaak wat mij betreft.
Waar ga je met name opletten in jouw categorie?
Consistentie en doelmatigheid. Creatieve content is leuk, maar moet geen doel op zich zijn. Het is een belangrijk middel om je doelstellingen te bereiken. Zonder die onderbouwing vind ik het altijd lastig om een case goed te beoordelen.
Welke content heeft jou recentelijk nog beïnvloed?
Na 100x de voordelen van Matt Sleeps te hebben gehoord in mijn favoriete podcasts ben ik dan eindelijk om. Deze week heb ik 2 nieuwe matrassen besteld. Met een kortingscode uiteraard.
Hoe trek je twijfelende inzenders voor de GPCM nog over de streep?
Een kleine 200 piek voor de kans om jezelf op de kaart te zetten als echte contentmarketingspecialist is geen geld. Doen dus!
Tekst: Sjaak Hoogkamer, MarketingTribune