De Bekroningen

De Bekroningen zijn beloningen voor specifieke categorieën binnen contentmarketing, waarbij primair op de uitvoering wordt gelet. Uiteraard moet wel zijn onderbouwd waarom keuzes in creatie of distributie zijn gemaakt. Bij de bekroningen onderscheiden we 2 hoofdcategorieën: Creatie en Distributie.

Binnen elke hoofdcategorie zijn secties benoemd waarin Bekroningen toegekend (kunnen) worden.

Bekroningen Creatie

Contentdesign

Contentdesign

Het oog wil ook wat en dat geldt zeker voor creatieve content. De manier waarop je content presenteert is misschien wel even belangrijk om informatie of een gevoel over te brengen en daarmee een indruk achter te laten.

In deze categorie zijn we op zoek naar oogstrelende content, waarin design (zoals visualisaties, animatie of lay-out) een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan het succes.
Low budget

Low budget

Hoe beperkter de middelen, des te groter de creativiteit die je aan de dag moet leggen.

In deze categorie zijn we op zoek naar kneitergoede content die is gemaakt met een smalle beurs. Of je nou alles in-house hebt geproduceerd of fantastische resultaten hebt behaald met organische activatie, we zijn op zoek naar inspirerende voorbeelden van mooie, relevante en impactvolle content waarbij de beperking van het budget heeft geleid tot creativiteit met impact.
Platform / content hub

Platform / content hub

Contentmarketing is soms net als alle andere media: je kunt overal wel aanwezig willen zijn en op elk moment, maar uiteindelijk is een sterke 'thuisbasis' essentieel om succesvol te zijn.

In deze categorie zijn we op zoek naar de mooiste, meest doordachte en slimst ingerichte platforms en contenthubs waarin alles samenkomt en de doelgroep op haar wenken wordt bediend. We beoordelen hier vooral op presentatie (hoe ziet het eruit), navigatie en uitstraling. En natuurlijk op aantoonbaar succes.
Podcast

Podcast

Iedereen die weleens podcasts luistert, weet: dit is pure en onverdeelde aandacht. Wie wil er nou niet de doelgroep bereiken op het moment dat ze de meeste aandacht hebben en dan nog soms een uur lang ook. Of elke week een uur!

Deze bekroning is voor organisaties die met podcasts structureel (minstens drie afleveringen) en aantoonbaar een doelgroep aan zich hebben weten te binden.
Thought leadership

Thought leadership

In een wereld waarin (zakelijke) consumenten voortdurend zelf op zoek zijn naar informatie, kan het delen van kennis een goede manier zijn om onder de aandacht te komen en vertrouwen te winnen.

Met thought leadership bedoelen we kennisintensieve content die bedoeld is om een onderwerp voor je organisatie te ’ownen’. Liefst natuurlijk zodat iedereen automatisch bij jou uitkomt om meer te weten over .

In deze bekroning zoeken we naar inspirerende voorbeelden van thought leadership met aantoonbare resultaten op de langere termijn.
Video long-form

Video long-form

Met video kun je je doelgroep raken, met een serie doe je dat structureel. En wie wil zijn doelgroep nu niet aan het bingewatchen krijgen? We zijn hier vooral benieuwd naar keuzes voor een format: waarom is gekozen voor deze formule? Hoe is de keuze van onderwerpen per aflevering gemaakt? En welke ontwikkeling heeft de serie doorgemaakt in bereik en abonnementen?
Video short-form

Video short-form

Mand! In het tijdperk van TikTok en Reels zijn we sneller verveeld dan ooit. Een video van vijf minuten is zo onderhand gelijk aan een documentaire. Zeker in een social media-timeline. Wie laat zien dat je ook binnen pakweg dertig seconden het juiste effect bereikt en een boodschap kunt overbrengen?

Bekroningen Distributie

Distributiestrategie

Distributiestrategie

Als content koning is, dan is distributie de hofhuishouding. Je kunt nog zulke mooie verhalen ophalen, als je ze niet intelligent en effectief activeert, krijgen ze nog niet de aandacht die ze verdienen. Distributiestrategie is de bekroning die gaat over slimme keuzes.

Dat start met een slimme analyse van de doelgroep en doelstellingen. Maar ook: hoe zorg je voor samenhang tussen content-uitingen en -kanalen? En dus: hoe voorkom je ‘losse flodders’ en elke keer het wiel opnieuw uitvinden?
Inzet influencers

Inzet influencers

Influencermarketing done right, dat is als er een symbiose is tussen jouw merk en een influencer. En als die laatste daar een creatieve manier invulling aan geeft op een manier die de gezamenlijke doelgroep enthousiast maakt.

Welke organisatie heeft een samenwerking opgezet met influencers die verder gaat dan de plichtmatige sponsored post? Hoe is met de influencer samengewerkt om maximale impact te bereiken (concept, creatie, distributie), welke ruimte heeft de influencer gekregen en hoe heeft dat geleid tot betere content(distributie) en resultaten?
Inzet partnerships

Inzet partnerships

Samen staan we sterk, want 1 + 1 = soms 3. Met slimme partnerships - gedefinieerd als ‘een samenwerking tussen merken, of een merk en een non-profit’ - kun je de distributie van content naar een hoger niveau tillen.

In deze bekroning letten we op het waarom (wat bracht partners bij elkaar), het hoe (de manier waarop de samenwerking werd ingericht) en de wat (welke resultaten leverde dit partnership op).
Inzet PR

Inzet PR

Earned media kan zorgen voor heel wat extra bereik en endorsement; als er over je wordt geschreven en gepraat, dan weet je dat je impact maakt.

In deze bekroning staat earned media centraal. Hoe heeft media-aandacht een sleutelrol gespeeld in de totale distributie en wat was de samenhang met andere distributiemiddelen?
Inzet social media

Inzet social media

Social media zijn zo vanzelfsprekend en onmisbaar in elke distributiestrategie, dat je ze bijna over het hoofd zou zien. We zijn in deze bekroning vooral benieuwd naar een slimme, gerichte aanpak.

Snapchat is geen LinkedIn is geen TikTok is geen Insta. Hoe maak je bewuste keuzes voor het ene kanaal boven het andere (met de doelgroep in het achterhoofd)?

Interactie in plaats van puur zenden is hier altijd een pré.

Planning 2025

  • 24 september 2025Inschrijven gesloten

    Dit is je deadline. Schrijf je in vóór de 25ste!
  • 26 september 2025Deadline case inzenden

    Op tijd ingeschreven? Dan heb je tot en met vandaag om je case in te sturen.
  • 14 en 16 oktober 2025Live Pitch Awards

    Genomineerd voor een Award? Tijdens deze pitch krijg je de kans om je case te presenteren aan de jury.
  • 14 en 16 oktober 2025Jurymeetings Bekroningen

    Een professionele jury beoordeelt de ingezonden cases.
  • 6 november 2025Uitreiking 🎉

    De feestelijke uitreiking van de Grand Prix Content Marketing 2025

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze eventupdates en blijf automatisch op de hoogte.