WAT DRIJFT JOU?

OPDRACHTGEVER: AFAS SOFTWARE

BUREAU: FORMATIQUE

DOEL: AFAS Software groeit dus is er behoefte aan nieuwe medewerkers maar een groot deel van de sollicitanten heeft onvoldoende inhoudelijke kwaliteiten, het doel was derhalve het verhogen van het aantal betere gekwalificeerde sollicitanten. Ook werd er gezocht naar een manier op een potentiele groep die liever niet voor een IT-bedrijf wil werken te raken door het veranderen van de perceptie bij die groep over het werken in de IT.

RESULTAAT: Met de overall campagne ‘Wat drijft jou?’ is door de inzet van o.m. online video, uitingen in de krant en podcasts de scepsis tegenover werken in de IT gekeerd door juiste deze scepsis uit te vergroten en de doelgroep hierop aan te spreken. Met gerichte social campagnes voorzien van video en aanwezigheid op relevante carrièrebeurzen is een goed werkende funnel ontstaan met 4x betere conversie naar succesvolle sollicitaties. (van 3% naar 12%). Daarnaast is (inherent) de kwaliteit van de sollicitaties toegenomen.

JURYRAPPORT: Een mooie professioneel gemaakte en goed doordachte case waarbij heel goed rekening is gehouden met de doelgroep in de gebruikte kanalen, echt 360. Verfrissend en consequent gebruik gemaakt van inzicht in doelgroepen als basis voor strategie en aanpak en rijk aan middelen en relevantie. Zichzelf niet in de spotlights gezet en daarmee een goed voorbeeld van echte content marketing!

Houd me op de hoogte