Welke Awards en Bekroningen zijn er?

De Grand Prix bestaat uit Awards voor de meest succesvolle strategieën en uit Bekroningen voor uitblinkende producties in specifieke categorieën.

Awards
De Awards zijn een beloning voor organisaties die content structureel, en gericht op de lange termijn, inzetten om bepaalde communicatie-, marketing- of salesdoelstellingen te realiseren. De beste strategieën belonen we met een gouden, zilveren en bronzen award. Daarbij maken we onderscheid tussen de domeinen:

  • B2C
  • B2B
  • B2E
  • Non-Profit en Overheid
  • Campagnes
  • Native

Op deze pagina worden de verschillen tussen de Awards uitgebreid beschreven.

Bekroningen
Bekroningen zijn er voor specifieke onderdelen binnen contentmarketing. Hier onderscheiden we diverse subcategorieën binnen de categorieën Creatie en Distributie.. De uitgangspunten voor de Bekroningen liggen op de kwaliteit van de content en de toepassing ervan in het gekozen kanaal.

Op deze pagina worden de verschillen tussen de Bekroningscategorieën uitgebreid beschreven.

Hoe meld ik mij aan?



Je kunt je eenvoudig via ons aanmeldformulier inschrijven voor de Awards en Bekroningen. Nadat je de aanmelding volledig hebt afgerond, ontvang je van ons een bevestiging per e-mail. In deze e-mail vind je alle informatie over het inzenden van je case (+ een link naar onze online award tool). Je kunt cases inzenden van contentproducties die gestart zijn in de periode van 1 juli 2019 – 31 augustus 2020.

Voor vragen over het aanmelden van je case kun je contact opnemen met Astrid Westerink: +31 (0)348 415 305 of a.westerink@bbp.nl

Hoe zend ik mijn case in?

Het inzenden van je case is heel simpel door onze nieuwe online award tool. Je moet je wel eerst hebben aangemeld via het aanmeldformulier.



Voor vragen over het inzenden van je case kun je contact opnemen met Tanja Veldhuizen: +31 (0) 348 48 50 88 of t.veldhuizen@bbp.nl.

Juryproces en Beoordeling

De Awards zijn een erkenning van de vakjury’s voor strategische en geïntegreerde contentmarketing. Binnen de zes Award-categorieën, die elk een eigen domein beslaan, worden drie Awards toegekend: goud, zilver en brons. De vakjury’s beoordelen de inzendingen op 3 kerncriteria

  • het doel van de case (wat is de briefing, wat is het bedrijfsdoel, wat is het marketingcommunicatiedoel, wat wil men bereiken?)
  • het hoe van de case (wat is de gekozen strategie en waarom, wat zijn de ingezette middelen en waarom, hoe zijn deze uitgewerkt om te excelleren?)
  • het bereikte resultaat (dit resultaat moet onderbouwd en gekwantificeerd zijn, gekoppeld aan de bedrijfs- en/of marketingcommunicatiedoelen, en gerelateerd zijn aan budgetinzet)

Specifieke aandachtspunten die de juryleden bij deze kerncriteria voor ogen houden zijn consistentie, gebruik van specifieke publieksinzichten, creativiteit en vernieuwing. De case-beschrijving moet helder laten zien hoe juist door de inzet van content de marketingcommunicatiedoelen zijn bereikt en hoe, indien van toepassing, dit samenhangt met andere marketingcommunicatie-aanpakken. Bekijk hier onze vakjury

Tips voor het inzenden van je case

Voor de Grand Prix Content Marketing zoeken we de allerbeste voorbeelden in content marketing. Met deze vijf tips zorg jij dat jouw case eruit springt.
1

Goede beschrijving

Besteed aandacht aan een goede beschrijving van de case: maak een logische opbouw van de omschrijving je case, besteed aandacht aan alle elementen en schets een zo compleet mogelijk beeld
2

Snel ter zake

Begin met het belangrijkste: kom snel ter zake en wees concreet. De juryleden moeten immers in korte tijd vele tientallen vergelijkbare cases beoordelen
3

Denk als de jury

Zet jezelf op de stoel van de jury: deze kijkt naar volledigheid, een goede onderbouwing met (harde) data (indien beschikbaar en toepasbaar) en vooral naar lange termijn resultaten. Wat was de vraag, hoe heb je het aangepakt en wat was het aantoonbaar rendement.
4

Goede visuals

Gebruik goede visuals: gebruik het brede pallet aan mogelijkheden om de jury te overtuigen, mooie infographics, kwaliteitsfotografie en fraaie video helpt om het plaatje van jouw case mooi in te kleuren.
5

Laat lef zien

Laat zien waar ‘lef’ in de case zit: waaruit blijkt dat jouw case hierin uitblinkt. Hoe is het anders, hoe gaat het buiten de gebaande paden en wat is er uniek en onderscheidend aan?
Wil je nog meer tips voor het inzenden van je case? Lees dan eens onderstaande artikelen:

Geheimen ontrafeld: de succesformules van 4 prijswinnende cases
Zo schrijf je een prijswinnende case

Inspiratie opdoen?
Bekijk hier de winnende cases van 2019

Belangrijke data

  • 7 september inschrijvingen gesloten

  • 8 september start kaartverkoop

  • 6-9 oktober jury bijeenkomsten

  • 12 oktober genomineerden bekend

  • 24 november feestelijke uitreiking

FAQ

Voor verdere vragen omtrent de Grand Prix Content Marketing verwijzen we je naar onze FAQ .
Zend je case in