PHILIPS LIGHTING SMART CITIES

OPDRACHTGEVER: PHILIPS LIGHTING

BUREAU: ENGAGEMENT FACTORY

DOEL: Het Philips Lighting Global Team is wereldwijd verantwoordelijk voor verlichtingssystemen en -diensten voor de zakelijke markt. Het doel is om ‘Lighting’ te positioneren als thought leader op het gebied van Smart Lighting binnen het domein ‘Smart Cities’ en dan met name op het gebied van IoT. De focus van de positionering lag op het profiel van de belangrijkste beslissers voor Smart Cities: burgemeesters bij gemeenten en het hoofd van IT (de Chief Information Officer) bij nutsbedrijven.

RESULTAAT: Smart Cities e-mails behaalde een gemiddeld resultaat van 10% boven de Philips benchmark en 20% boven de benchmark in de sector. De e-mails behaalden een unique click through rate tot 55,7%. Circa 99.800 unieke websitebezoeken van de Smart Cities hub en een groei van de database met 447% t.o.v. het vorige jaar. En zijn in het eerste jaar 85 MQL’s (Marketing Qualified Leads) gegenereerd met een potentiële transactiewaarde van € 857.100,00.

JURYRAPPORT: Een mooie case waarbij ontzettend goed gebruik is gemaakt van data om aan de voorkant beslissingen te nemen over de distributie van de content. De funnel-gedachte maakt deze case wat distributie van content betreft zeer geschikt voor een masterclass contentmarketing. Contentdistributie op topniveau met fantastische resultaten. Dat kan niet anders dan gewaardeerd worden.

Bestel tickets voor de uitreiking