ONTSPOORD – DE 1E WHATSAPPTHRILLER VAN NEDERLAND

OPDRACHTGEVER: NEDERLANDSE SPOORWEGEN

BUREAU: JOHNNY WONDER

DOEL: In de trein kun je iets voor jezelf doen. Zo wordt (trein)reistijd waardevolle tijd. NS wil graag(trein)reistijd claimen als tijd voor jezelf, en NS positioneren als sympathiek en innovatief merk. Je kan reistijd prettiger maken door bijvoorbeeld iets sympathieks te bieden voor onderweg: een ‘random act of kindness’ die sympathiek en innovatief is.

RESULTAAT: Het aantal aanmeldingen en de media-aandacht rondom het initiatief overtroffen alle verwachtingen van zowel klant als bureau. Met 10.000+ aanmeldingen voor het verhaal, 170.000 verstuurde berichten en intensieve sociale interactie met NS op verschillende sociale media sloeg deze sympathieke en innovatieve insteek van tijd voor jezelf groots aan. Met € 0,00 ingekochte media leidde het tot een mediabereik van 6.200.000+ (waaronder de Volkskrant, RTL, NOS Journaal, RTL Boulevard, BNR, Parool, Telegraaf) en een mediawaarde van € 370.000+ (inclusief print en online, exclusief tv en radio). De Volkskrant recenseerde het als “Een sympathieke stap in een schemergebied tussen geschreven fictie, video en chat.”

JURYRAPPORT: Sympathieke en originele case. Sterk vanuit missie en strategie ingestoken. Passend en uniek. Een uitdagende case met zo’n brede doelgroep (16+). Zeer goede resultaten behaald, zoals een hoge PR-waarde. Content marketing anno 2020 op en top.

Houd me op de hoogte