MEET THE CHEF

OPDRACHTGEVER: LIGHTSPEED

BUREAU: MARCOMMIT

DOEL: Lightspeed wilde op korte termijn haar naamsbekendheid in de Nederlandse horecabranche vergroten en op de lange termijn meer leads genereren. Een belangrijk uitgangspunt daarbij was dat Lightspeed ook wilde laten zien dat zij een hip internationaal techbedrijf is én dat zij niet alleen oplossingen levert aan de kleinere horecaondernemer, maar ook het topsegment in de horeca bedient.

RESULTAAT: Door de samenwerking met zes bekende Nederlandse chefs heeft Lightspeed zich definitief gepositioneerd als een aanbieder van horecasoftware voor het topsegment. Naast de verbluffende PR-resultaten boekte deze campagne ook bovengemiddelde resultaten voor het genereren van pre-marketing leads door downloads van het e-receptenboek met een goede conversieratio. Vanwege het daverende succes van de campagne in Nederland, gaat Lightspeed dit concept dit jaar herhalen in België.

JURYRAPPORT: Deze case toont duidelijke doelstelling, originele uitvoering (sterk format) en overtuigende resultaten. Knap om deze chefs mee te laten werken en gelijk als influencers in te zetten. Goed getimed en een hippe lancering. De combinatie en inzet van middelen – zowel on- als offline – is geweldig. Bijna elke mogelijkheid lijkt benut. Met een relatief klein budget is er iets bijzonders neergezet, met gevoel voor detail, in content maar ook in de executie.

Zend je case in