HERSENONDERZOEK.NL CONVERSIECAMPAGNE

OPDRACHTGEVER: ALZHEIMERCENTRUM AMSTERDAM (VOORHEEN VUMC ALZHEIMERCENTRUM)

BUREAU: YUNE

DOEL: Dementie is doodsoorzaak nr. 1 in Nederland. Veel onderzoek is nodig om deze en andere hersenziektes zoals Alzheimer, Parkinson en MS te verhelpen. Er is echter een groot tekort aan gezonde mensen en patiënten voor deelname aan hersenonderzoek. Daarom bedacht VUmc Alzheimercentrum het platform Hersenonderzoek.nl. Het platform is in september 2017 gelanceerd, met het register nog helemaal leeg. De opdracht: werf in een jaar 10.000 deelnemers te werven met deze social only campagne.

RESULTAAT: Via een ingrijpende bewustwordingsvideo ‘Wat is uw mooiste herinnering van het afgelopen jaar?’, retargetting met verschillende laagdrempelige game- en entertainmentformats naar hersenonderzoek.nl en de contentserie “1 minute academy” kwam vijf maanden na de start van de campagne de 10.000ste inschrijving binnen. Dit resultaat werd zeer effectief bereikt met een gemiddelde CPC van € 0,04.

JURYRAPPORT: Een case die van A tot Z klopt. Een heldere funnel waarin elke fase doordacht en kloppend is, een sterke boodschap en slimme omgang met het budget. Klasse! De keus om 100% voor social te gaan getuigt van lef. De kwaliteit van de bewustwordingsvideo toont dat goede content een fundament is waarop groots resultaat kan worden gebouwd.

Bestel tickets voor de uitreiking