ENERGIEKENNERS

OPDRACHTGEVER: NUON

BUREAU: LVB

DOEL: Maak Nuon Zakelijk de nummer één energiepartner van zakelijk Nederland en dan met name grotere corporate klanten en de grotere MKB-bedrijven. Vanuit content bijdragen aan engagement onder bestaande klanten, thought leadership claimen binnen de domein keuze en aan leadgeneratie en nurturing werken plus de nadrukkelijke wens om gedurende het hele jaar door aanwezig (always on) te zijn.

RESULTAAT: Het uitkijkpercentage van de hoofddocumentaire is 35% en van de expertvideo’s is dat 75%. In totaal zijn er 1,7 miljoen minuten video gekeken en ligt de CTR van de LinkedIn posts van ‘Aan de knoppen’ tussen de 2-3% en zijn het 33,1% van de bezoekers in de awareness fase bereid om content in de consideration-laag te consumeren en klikt 41,3% vanuit de consideration-laag door naar de action-laag.

JURYRAPPORT: Een slimme manier om een low-involvement product relevant te maken. Wat extra waardering kreeg van de jury is dat het een strategie is die al meerdere jaren loopt en steeds weer wordt geoptimaliseerd. Hulde voor Nuon om contentmarketing echt voor de lange termijn in te zetten waardoor ook organische groei overduidelijk zichtbaar is geworden.

Zend je case in