EEN AED VOOR JOUW BUURT

OPDRACHTGEVER: HARTSTICHTING & PHILIPS

BUREAU: WE ARE BLOSSOM

DOEL: Wekelijks krijgen 300 mensen in, rondom of in de buurt van hun huis een hartstilstand. Als er binnen 6 minuten wordt gestart met reanimatie met behulp van een AED, verdubbelt dit de kans op overleven. Er zijn echter onvoldoende AED’s die 24/7 beschikbaar zijn. Daarom is de campagne “BuurtAED” gestart, een crowdfundingplatform waar door buurtgenoten samen een AED kan worden aangeschaft. Doel van de campagne is om bekendheid en urgentie te genereren voor een AED in de buurt en het stimuleren van mensen om een inzamelingsactie te starten en met buurtgenoten een AED aan te schaffen.

RESULTAAT: Na de campagne zijn er 3.702 gestarte acties genoteerd (doel 2.500) en zijn er 1.160 nieuwe 24/7 bereikbare BuurtAED’s (ofwel geslaagde acties) gerealiseerd. Daarnaast hebben er 50.000 donaties plaatsgevonden, goed voor €1.558.370. Ook na de campagneperiode zijn er 325 nieuwe AED’s bijgekomen, worden er nog gemiddeld 15 acties per week opgestart en is er €619.930 extra aan donaties afgegeven.

JURYRAPPORT: Een landelijk initiatief met stevige strategische basis dat goed lokaal is doorvertaald om niet alleen de gemeenschapszin maar ook gedragsverandering te stimuleren. Mooi doortimmerd verhaal met goede regiospecifieke content en de continue optimalisatie voor het maximale effect van de content zoals de echte toename van het aantal beschikbare AED’s. Contentmarketing pur sang.

Houd me op de hoogte