BAVARIA – CARNAVALVRIJ

OPDRACHTGEVER: BAVARIA

BUREAU: BLAUW GRAS

DOEL: Bavaria wil als trotse Brabantse brouwer zijn roots niet verloochenen. Doel is dan ook om weer binding te creëren met de regio. Dit werd gedaan met een relevante merkactivatie, die aanhaakt bij het thema ‘Carnaval’, hét feest der feesten van ‘onder de rivieren’. Bavaria koos hiervoor een thema dat écht leeft onder de doelgroep: waarom krijgt niemand vrij tijdens carnaval?

RESULTAAT: In 48 uur werden al meer dan de benodigde 40.000 handtekeningen opgehaald. De campagne werd nationaal nieuws en diverse politici spraken zich direct uit over de kwestie. Uiteindelijk verzamelde de campagne meer dan 170.000 handtekeningen en werden deze in Den Haag overhandigd. De belangrijkste resultaten: een stijging van 8% top of mind awareness in de regio, een stijging van 8% merkoverweging in de regio en een stijging van 4% merkvoorkeur in de regio.

JURYRAPPORT: Gedurfd, slim en compleet. Bij deze case is slim ingespeeld op een sterk lokaal sentiment en zijn binnen een heel klein ecosysteem alle mogelijke contentmarketinginstrumenten toegepast. Gedurfd door branding ondergeschikt te maken. Slim door het onderwerp echt te claimen op een relevante manier en hiermee landelijk alle mogelijke PR-waarde te creëren. En compleet omdat alle principes van contentmarketing zijn gebruikt. De jury is wel benieuwd naar de houdbaarheid van dit concept en de langetermijnstrategie maar het resultaat is prachtig.

Bestel tickets voor de uitreiking