ABN AMRO MEESPIERSON – VERMOGENS IN NEDERLAND

OPDRACHTGEVER: ABN AMRO MEESPIERSON

BUREAU: LVB

DOEL: Hoe ga je een gesprek aan met miljonairs… over geld? ‘Wij begrijpen hoe het is vermogend te zijn.’ Dat wilde private bank ABN AMRO MeesPierson graag laten zien. Belangrijkste doel: het merk ABN AMRO MeesPierson meer lading geven onder vermogenden. Kwantitatieve doelen waren: verdubbel het bezoek aan ABN AMRO MeesPierson’s eigen contentplatform ‘Financial Focus’ en realiseer een 50% groei in leads.

RESULTAAT: Zo’n 5 miljoen impressies over alle kanalen. 480% toename bezoek aan platform (goal was 100%…). Meer dan 1 miljoen YouTube-kijkers (and counting). 100% groei in leads (goal was 50%). Bonus: heel veel aandacht in de media. De docu’s waren enige tijd het gesprek van de dag.

JURYRAPPORT: Vernieuwend in de markt voor vermogensbeheer/ financiële sector. Moeilijke doelgroep die met reeks aan contentuitingen wordt bereikt en zelfs een groter publiek aanspreekt. De doelstelling is duidelijk behaald. Mediapartnership draagt sterk bij aan de (effectiviteit van) de case.

Zend je case in