Ramona Chang (jury GPCM): ‘Ik wil zonder het formulier te lezen de case snappen’

Ramona Chang (ABN Amro MeesPierson) is juryvoorzitter van de Grand Prix Content Marketing-categorie Awards B2B. Wat is volgens haar het geheim van een goede inzending en waar ligt voor contentmarketeers op dit moment de grote uitdaging?

Het inzenden van een case voor de GPCM20 kan tot dinsdag 8 september. De uitreiking vindt plaats op dinsdag 24 november, locatie nader te bepalen.

Wat is in contentmarketing het afgelopen jaar de grootste ontwikkeling geweest?

We zijn van standaard push-communicatie naar echte communicatie gericht op de doelgroep gegaan. De consument zit niet meer te wachten op boodschappen die vertellen hoe goed een bedrijf is. Bedrijven moet meedenken en meebewegen. Het draait nu veel meer om het zoeken naar dit nieuwe snijvlak.

Wat is voor contentmarketeers op dit moment de grote uitdaging?

Op het juiste moment aanwezig zijn in de (online) reis van de consument. Contentmarketing is nog een jong vakgebied, dus ga ermee aan de slag en experimenteer en leer.

Wat is een misverstand over contentmarketing?

Dat alles wat je schrijft contentmarketing is en dat het werkt. Vroeger had je de vakgebieden communicatie en marketing, nu noemen we het contentmarketing en denken we ineens deze twee werelden te combineren en het dan ook zo te noemen dat het lijkt alsof je contentmarketing bedrijft. Mijn advies: zorg dat je een visie op het vakgebied en een mooie kapstok daarvoor hebt. En qua medewerkers: ik wil graag dat ze de vakgebieden communicatie én marketing beheersen.

Wat is het geheim van een goede inzending?

Dat de jury zonder de formulieren te lezen snapt wat de inzender wil bereiken.

Wat zou jij bureaus/merken die twijfelen om in te zenden willen meegeven?

Gewoon doen. Hoe gaaf is het dat een club professionals jouw case beoordeelt?

Dit is een artikel van MarketingTribune. Lees hier meer over de jury van 2020.

Zend je case in