Grand Prix Content Marketing 2020 maakt jury bekend

De juryvoorzitters van de Grand Prix Content Marketing Awards 2020 zijn bekend. Ook presenteert de vakprijs een nieuwe categorie genaamd Native.

De 8 juryvoorzitters per categorie zijn:

  • Awards B2B: Ramona Chang (ABN Amro)
  • Awards B2C: Ralf van Lieshout (Greenhouse)
  • Awards Non Profit & Overheid: Anja Corbijn (Corbijn CS)
  • Awards B2E: Marjan Bleeker (Ixly)
  • Awards Campagnes: Wies Popa (Axioma)
  • Awards Native: Sander Hooghiemstra (WeTransfer)
  • Bekroningen Distributie: Ger Nijkamp (MSD Animal Health)
  • Bekroningen Creatie: Bart Prins (The Post)

Alle voorzitters hebben eerder ervaring als jurylid in een categorie. Sommige zijn eerder voorzitter geweest en andere vervullen deze rol voor een eerste keer. Diversiteit in alle aspecten en blijvende verjonging zijn naast vakexpertise en ervaring belangrijke criteria bij het uitnodigen van de voorzitters, aldus het bestuur van de Grand Prix. De komende weken worden de 8 jury’s verder samengesteld met in totaal 64 vakgenoten van merk- en bureauzijde.    

Nieuwe categorie

Dit jaar is er ook de nieuwe categorie Native in het leven geroepen, waarbij het draait om content van een merk die via een bestaand onafhankelijk medium wordt gedistribueerd en zich per definitie naar de vorm en karakter van dat medium richt. Het ontwikkelen van deze native contentaanpak is sterk verschillend van contentmarketing die via owned of earned kanalen wordt gedistribueerd. Voor deze evenwichtskunst tussen merkbelangen en mediummogelijkheden is daarom dit jaar voor het eerst deze aparte Award-categorie gestart. Dit moet de breedte van vakgebied weerspiegelen.

In samenwerking met 20 vakgenoten uit diverse jury’s en van inzenders uit vorige jaren is ook gekeken naar de categorieën in Bekroningen Distributie en Bekroningen Creatie. Sommige categorieën zijn gestopt, andere samengevoegd en waar nodig zijn nieuwe toegevoegd.

Award Stage

Daarnaast heeft BBP Media, eigenaar van de GPCM, dit jaar een online platform gelanceerd waar het proces van inzenden en jureren geïntegreerd en gefaciliteerd wordt. Award Stage is een specialistisch platform voor competities en moet het juryproces effectiever en efficiënter maken.

Het inzenden van cases kan tot dinsdag 8 september. Dit is een artikel van MarketingTribune.

Houd me op de hoogte