THE MERIDIAN | B2B Award – Brons

Awards zijn een beloning voor een totale bredere, doorgaans kanaal overschrijdende contentmarketingstrategie. Hierbij is sprake van een continue en substantiële aanpak gericht op de lange termijn. Awards in Goud, zilver en brons worden uitgereikt in de domeinen B2B, B2C, B2E, Not for Profit en Content Campagne.

OPDRACHTGEVER: GEODAN

BUREAU: ZANDBEEK

DOEL: Door het combineren van data maakt Geodan bijvoorbeeld het in kaart brengen van oplossingen voor de energietransitie of het vinden van de meest efficiënte routes voor pakketbezorging mogelijk. Helaas zijn de mogelijkheden van location intelligence nog bij veel te weinig organisaties bekend. Daar wil Geodan verandering in brengen. De opdracht: nieuwe doelgroepen, van enkele tienduizenden onbewust onbekwame professionals voor wie in location intelligence een grote belofte schuilt aanboren.

RESULTAAT: Als eerste in zijn bedrijfstak durfde geo-ict-bedrijf Geodan te kiezen voor een onafhankelijk platform met een journalistieke uitstraling. Met succes! Dankzij slim getargete distributie realiseerden de eerste twee issues van The Meridian een substantieel bereik en blijkt uit de hoge time on page de waardering van de bezoekers voor de content.

JURYRAPPORT: De keuze voor een journalistiek ingestoken content hub als opmaat richting corporate website is handig en slim. Een strategie voor de lange termijn waarbij de eerste resultaten veelbelovend zijn. Een concept dat goed en systematisch met buyer persona onderzoek is aangepakt. Complimenten voor opdrachtgever en bureau dat voor kwaliteit in vormgeving en techniek is gekozen, waardoor een prachtig platform is gecreëerd dat overtuigende resultaten levert.



Wij zoeken inspirerende contentmarketing cases die het afgelopen jaar zijn opgevallen en die effectief en onderscheidend waren.

Zend je case in