#DOESLIEF | B2C Award – Zilver

Awards zijn een beloning voor een totale bredere, doorgaans kanaal overschrijdende contentmarketingstrategie. Hierbij is sprake van een continue en substantiële aanpak gericht op de lange termijn. Awards in Goud, zilver en brons worden uitgereikt in de domeinen B2B, B2C, B2E, Not for Profit en Content Campagne.

OPDRACHTGEVER: SIRE

BUREAU: BLAUW GRAS

DOEL: We lijken steeds minder aardig voor elkaar. Daarom wil SIRE Nederland overtuigen dat onaardig gedrag onnodig en kwetsend is en dat het weinig moeite kost om een beetje aardiger te doen. Met ‘#DOESLIEF’ biedt SIRE een positief handelingsperspectief, dat je zowel op jezelf kunt betrekken als kunt gebruiken om anderen op een onschuldige manier te attenderen op hun gedrag.

RESULTAAT: De #DOESLIEF-campagne heeft een excellent resultaat behaald, zowel in termen van bewustwording als van gedragsverandering. De campagne veroorzaakte vrijwel gelijk een lawine aan free publicity met een groot positief sentiment (68% van de Nederlanders geeft deze campagne hoger dan een 8). Het absolute bereik van de campagne was immens (1.433.590.998 impressies) maar het belangrijkste is dat de campagne ook daadwerkelijk een groot effect heeft gehad. 83% van Nederland kent de campagne en 32% heeft de hashtag #DOESLIEF zelf actief gebruikt. Daarnaast heeft 29% van de Nederlanders iets aardigs gezegd of gedaan wat ze normaal niet zouden doen.

JURYRAPPORT: Een maatschappelijk verantwoorde campagne met toegankelijke laagdrempelige content en een groot effect doordat er echt een beweging op gang is gebracht. Een doordachte inzet van middelen en kanalen waarbij op de juiste momenten de juiste content werd gebracht. De subliem gevonden hashtag zorgde tezamen met de brede content ondersteuning voor een supermooi resultaat voor een lastig probleem. Knap gevonden!



Wij zoeken inspirerende contentmarketing cases die het afgelopen jaar zijn opgevallen en die effectief en onderscheidend waren.

Zend je case in