JAMIE STIJGT BOVEN ZICHZELF UIT | B2E Award – Zilver

Awards zijn een beloning voor een totale bredere, doorgaans kanaal overschrijdende contentmarketingstrategie. Hierbij is sprake van een continue en substantiële aanpak gericht op de lange termijn. Awards in Goud, zilver en brons worden uitgereikt in de domeinen B2B, B2C, B2E, Not for Profit en Content Campagne.

OPDRACHTGEVER: LUCHTVERKEERSLEIDING NEDERLAND

BUREAU: STEAM

DOEL: De vraag naar luchtverkeersleiders groeit door de toename van het vliegverkeer. Het is een uitdagende baan die vraagt om een bijzondere combinatie aan competenties. De uitdaging voor LVNL is om in communicatie een zo groot mogelijk potentieel aan te spreken en tegelijkertijd die kandidaten te selecteren die uit het juiste hout zijn gesneden. De doelstelling is om de voorjaarsklas van 2019 voor de opleiding tot luchtverkeersleider te vullen.

RESULTAAT: LVNH heeft voor een contentstrategie gekozen waarin de competenties van de luchtverkeersleiders op een verhalende manier entertainmentwaarde krijgen in een driedelige YouTube serie die verder is aangejaagd via social en via een televisiecommercial. Inclusief de trailers en commercials worden er 1.146.208 impressies gerealiseerd en 473.885 mensen in de doelgroep bereikt met zeer hoge uitkijkpercentages tot 75%.

JURYRAPPORT: Schitterend onder woorden en in beeld gebracht en mooi de doelgroep geraakt door de speelse vorm waarbij de gedurfde keuze is gemaakt om de content echt centraal te zetten. Slim om de gewenste competenties een bepaalde entertainment waarde te geven en lef getoond door long format te kiezen voor deze doelgroep. Graag had de jury een doorkijkje gehad naar de middellange termijn aanpak en is benieuwd naar de follow-up en de resultaten daarvan.



Wij zoeken inspirerende contentmarketing cases die het afgelopen jaar zijn opgevallen en die effectief en onderscheidend waren.

Meld je aan