MENSEN VAN DE HSL | B2E Award – Brons

Awards zijn een beloning voor een totale bredere, doorgaans kanaal overschrijdende contentmarketingstrategie. Hierbij is sprake van een continue en substantiële aanpak gericht op de lange termijn. Awards in Goud, zilver en brons worden uitgereikt in de domeinen B2B, B2C, B2E, Not for Profit en Content Campagne.

OPDRACHTGEVER: NEDERLANDSE SPOORWEGEN

BUREAU: LVB

DOEL: De HSL (de Hoge Snelheidslijn) is in Nederland breed bekend maar helaas vooral door de negatieve berichtgeving. NS en ProRail zijn daarom samen een verbeterprogramma gestart om te laten zien wat gebeurt om de problemen op te lossen, welke uitdagingen er zijn en welke mensen eraan werken. De HSL letterlijk en figuurlijk een gezicht geven. Doelgroep is in eerste instantie de collega’s van NS, HSL en ProRail en secundair de externe doelgroep: de reizigers en stakeholders.  

RESULTAAT: Het belangrijkste resultaat van deze campagne is dat 70% van alle NS’ers aangeeft een positief beeld te hebben gekregen van de HSL en de HSL-collega’s. Ook geven NS’ers aan dat 82% bekend is met de serie. De uitkijkpercentages liggen met 90% gemiddeld hoog en boven benchmark en 75% geeft aan echt meer te weten te zijn gekomen over de HSL. Naast de interne campagne, is de videoserie ook op het externe YouTube-kanaal geplaatst waar er organisch tienduizenden views en uitkijktijden van ruim 68% behaald. In totaal is er meer dan 1300 uur naar de videoserie gekeken.

JURYRAPPORT: Inhoudelijk sterk en goed uitgevoerde campagne die mooi op interactie en engagement is ingestoken. Contentmarketing en effectieve B2E gaat over de lange termijn en deze case is dan ook een fraai vervolg op een bestaande content strategie. Mooie opbouw en goede resultaten maar alles kleurt wel erg binnen de lijntjes en is daardoor minder onderscheidend dan wellicht zou kunnen.



Wij zoeken inspirerende contentmarketing cases die het afgelopen jaar zijn opgevallen en die effectief en onderscheidend waren.

Zend je case in