G-MOJI | Content Campagne Award – Zilver

Awards zijn een beloning voor een totale bredere, doorgaans kanaal overschrijdende contentmarketingstrategie. Hierbij is sprake van een continue en substantiële aanpak gericht op de lange termijn. Awards in Goud, zilver en brons worden uitgereikt in de domeinen B2B, B2C, B2E, Not for Profit en Content Campagne.

OPDRACHTGEVER: GARAGE2020 AMSTERDAM

BUREAU: PUBLIC CINEMA EN CYCLE MEDIA

DOEL: In Nederland heeft een op de twaalf jongeren psychische problemen. Om dit tegen te gaan, ontwikkelt Garage2020 (innovatiecentrum in de jeugdzorg) de zelfhulp app G-Moji. Om de app door te ontwikkelen werd ons gevraagd om 500 gezonde jongeren te werven om één maand lang de (Android) app te gebruiken en hun data te doneren voor jongeren met psychische problemen. Geen gemakkelijke opgave: de jongeren moesten twee persoonlijke, psychologische vragenlijsten invullen en door de diverse systemen waar het onderzoek gebruik van maakte moesten deelnemers zich door wat mails en links heen werken alvorens bij de app te komen.

RESULTAAT: Wie denkt dat Nederlandse jongeren niets voor een ander over hebben, heeft het mis. De campagne is meer dan geslaagd: 981 jongeren hebben zich aangemeld, 758 jongeren hebben de twee psychologische vragenlijsten ingevuld en 514 jongeren hebben de app geïnstalleerd en daadwerkelijk een maand gebruikt.

JURYRAPPORT: Een prachtige campagne. Goede strategie door inzet op emotie en doorvertaling naar video’s in de drie lagen. Passend bij de doelgroep. Sterke content campagne met minimale budgetmogelijkheden. Een heel slim construct om echt iets wezenlijks te veranderen.



Wij zoeken inspirerende contentmarketing cases die het afgelopen jaar zijn opgevallen en die effectief en onderscheidend waren.

Zend je case in