ACHTER DE KNOPPEN UTRECHT CS | Content Campagne Award – Brons

Awards zijn een beloning voor een totale bredere, doorgaans kanaal overschrijdende contentmarketingstrategie. Hierbij is sprake van een continue en substantiële aanpak gericht op de lange termijn. Awards in Goud, zilver en brons worden uitgereikt in de domeinen B2B, B2C, B2E, Not for Profit en Content Campagne.

OPDRACHTGEVER: NUON VATTENFALL

BUREAU: LVB

DOEL: De contentstrategie Energiekenners (waar de campagne Achter de knoppen een onderdeel van is) is van start gegaan in 2018, met als belangrijkste doel: awareness creëren in de zakelijke doelgroep. Die strategie was een enorm succes, met CTR-cijfers die ver boven benchmark lagen en met uitkijkpercentages die alle doelstellingen overtroffen. Dat smaakte natuurlijk naar meer, vooral op het gebied van leads. De uitdaging: kunnen we deze awareness-campagne zo aanpassen en ombouwen van een awareness-campagne naar een leadgen-campagne, zonder het hart van de oorspronkelijke strategie te verliezen?

RESULTAAT: De resultaten van deze campagne overtreffen de verwachtingen en de doelstellingen. Het bij de start van de campagne gestelde kwantitatieve MQLdoel, werd na drie maanden met meer dan 450% overtroffen. Een forse stijging ten opzichte van eerdere campagnes dankzij een strategiewijziging en veranderingen in distributie. Een succesvolle contentcampagne, waarbij goed gemaakte, inspirerende content het hart van de strategie is, verdieping middels expertvideo’s en whitepapers werkt.

JURYRAPPORT: Een goede solide strategie. Format-denken betaalt zich uit! Mooi om te zien dat de campagne verdieping geeft op een bestaande contentstrategie. Perfecte executie die leidt tot concrete resultaten die de doelstellingen sterk overtreffen.



Wij zoeken inspirerende contentmarketing cases die het afgelopen jaar zijn opgevallen en die effectief en onderscheidend waren.

Zend je case in