#MYFIRSTBLOOD | Not for Profit – Zilver

Awards zijn een beloning voor een totale bredere, doorgaans kanaal overschrijdende contentmarketingstrategie. Hierbij is sprake van een continue en substantiële aanpak gericht op de lange termijn. Awards in Goud, zilver en brons worden uitgereikt in de domeinen B2B, B2C, B2E, Not for Profit en Content Campagne.

OPDRACHTGEVER: BLOEDBANK SANQUIN

BUREAU: 2BASICS MARKETING & SPORTS

DOEL: Bloedbank Sanquin is altijd op zoek naar nieuwe donoren en is hiervoor een unieke samenwerking aangegaan met Riot Games. Doelen waren om interesse en bewustwording bij jonge mannen te kweken voor Sanquin en hen te stimuleren om zich online te registreren en vervolgens je bloed te laten testen. Tevens werd ernaar gestreefd om aandacht en bewustwording van Sanquin in de landelijke media als relevant maatschappelijk doel voor een breed publiek.

RESULTAAT: Met maar liefst 6.000.000 online views, publicaties in (inter)nationale media (waarde ruim €450.000) en bloedbanken uit de hele wereld die nu samen een wereldwijde campagne willen optuigen was deze campagne zeer succesvol. Maar het belangrijkste is dat zich meer dan 5.000 nieuwe donoren hebben aangemeld (streven was 2.500) en 75% hiervan was man (streven was naar een 50/50 verdeling te komen, bij eerdere wervingscampagnes was juist 75% vrouw).

JURYRAPPORT: Een goed onderbouwde en vernieuwende aanpak om een hele specifieke doelgroep, nl. mannelijke gamers, te bereiken en vooral tot bloedgeven aan te zetten. Goed ingeleefd in de doelgroep, effectief doorgevoerde co-creatie en super relevante content verweven in het kanaal. Als vervolgstap zou het mooi zijn om te kijken hoe deze gamers gemotiveerd te houden en hoe ook andere ‘moeilijke doelgroepen’ aan te spreken zijn.



Wij zoeken inspirerende contentmarketing cases die het afgelopen jaar zijn opgevallen en die effectief en onderscheidend waren.

Zend je case in