#DOESLIEF | Not for Profit – Brons

Awards zijn een beloning voor een totale bredere, doorgaans kanaal overschrijdende contentmarketingstrategie. Hierbij is sprake van een continue en substantiële aanpak gericht op de lange termijn. Awards in Goud, zilver en brons worden uitgereikt in de domeinen B2B, B2C, B2E, Not for Profit en Content Campagne.

OPDRACHTGEVER: SIRE

BUREAU: BLAUW GRAS

DOEL: We lijken steeds minder aardig voor elkaar. Daarom wil SIRE Nederland overtuigen dat onaardig gedrag onnodig en kwetsend is en dat het weinig moeite kost om een beetje aardiger te doen. Met ‘#DOESLIEF’ biedt SIRE een positief handelingsperspectief, dat je zowel op jezelf kunt betrekken als kunt gebruiken om anderen op een onschuldige manier te attenderen op hun gedrag.

RESULTAAT: De #DOESLIEF-campagne heeft een excellent resultaat behaald, zowel in termen van bewustwording als van gedragsverandering. De campagne veroorzaakte vrijwel gelijk een lawine aan free publicity met een groot positief sentiment (68% van de Nederlanders geeft deze campagne hoger dan een 8). Het absolute bereik van de campagne was immens qua impressies maar het belangrijkste is dat de campagne ook daadwerkelijk een groot effect heeft gehad. 83% van Nederland kent de campagne en 32% heeft de hashtag #DOESLIEF zelf actief gebruikt.

JURYRAPPORT: Mooie campagne waarbij het goed gelukt om het thema op de kaart te zetten zonder wijzend vingertje. Krachtig is de geniale hashtag #doeslief als (beeld)merk te gebruiken in met name social, dit heeft een blijvend effect gehad. Ook slim is het stimuleren van user generated content. Deze campagne heeft goed gebruik gemaakt van PR en massamediale advertising. De jury vond dat het aandeel content marketing in de mix nog beter zou kunnen worden ingezet.



Wij zoeken inspirerende contentmarketing cases die het afgelopen jaar zijn opgevallen en die effectief en onderscheidend waren.

Zend je case in