MARVIN JACOBS | Content marketeer van het Jaar

Marvin Jacobs is creative director bij audio agency Airborne. Zijn passie voor aansprekende content begon in 1996, gekoppeld aan een nieuwsgierige mindset om buiten de hokjes te denken en te kleuren. In eerste instantie door twee rollen te combineren: journalist en ook freelance script scriptschrijver. Na een aantal jaren brede ervaring te hebben opgedaan als journalist bij diverse toonaangevende media stapte Marvin in 2009 over naar het contentmarketingvak in journalistieke hoofdrol. Een storyteller pur sang, die moeiteloos door verschillende onderdelen van het communicatievak laveert.

In 2014 startte de liefde voor podcasts tijdens het beluisteren van de non-fictie serie Serial, waarin complete moordzaken uitgelicht werden in een documentair format. Het medium liet hem niet meer los. Geheel in de lijn van het buiten de hokjes te denken en te kleuren werd hij binnen zijn bureau Born05 en daarbuiten ambassadeur voor het medium. Dit leidde tot het oprichten van ‘audio agency’. Hij maakt daarmee Generation Headphone bereikbaar voor merken die zijn innovatiedrang en ambitie delen.

Marvin blijft vernieuwen; zichzelf, het vak, en altijd met de vraag centraal: wat is relevant en waardevol voor je publiek? Daarmee verdient Marvin Jacobs voor de jury van de GPCM 2019 de award voor Content marketeer van het Jaar.mix nog beter zou kunnen worden ingezet.



Wij zoeken inspirerende contentmarketing cases die het afgelopen jaar zijn opgevallen en die effectief en onderscheidend waren.

Zend je case in