SNB HAALT MEER UIT SLIB | B2B Award – Zilver

Awards zijn een beloning voor een totale bredere, doorgaans kanaal overschrijdende contentmarketingstrategie. Hierbij is sprake van een continue en substantiële aanpak gericht op de lange termijn. Awards in Goud, zilver en brons worden uitgereikt in de domeinen B2B, B2C, B2E, Not for Profit en Content Campagne.

OPDRACHTGEVER: NV SLIBVERWERKING NOORD-BRABANT

BUREAU: REPUTATIONS

DOEL: SNB verbrandt rioolslib, het restproduct dat overblijft na zuivering van het rioolwater. Door belangrijke stakeholders van SNB wordt dit proces onterecht geassocieerd met duurzaamheid, terwijl SNB een prachtig verhaal heeft te vertellen. De uitdagingen: SNB positioneren als ‘illustratief voorbeeld van de circulaire economie’, onder de aandacht brengen bij bedrijven in de agrosector voor de verwerking van hun zuiveringsslib, en nieuw verkozen bestuurders van waterschappen informeren en engageren.

RESULTAAT: SNB heeft met deze aanpak een top-of-mind positie veroverd bij de belangrijkste doelgroepen. Dat blijkt niet alleen uit de cijfers, maar ook uit het feit dat directie en medewerkers van SNB nu gevraagd wordt actief te participeren in duurzaamheidsprojecten vanwege hun bewezen expertise.

JURYRAPPORT: Duidelijke doelgroep, scherpe probleemstelling. Mooie concrete resultaten. Er is zeer goed gekeken naar de volledige digitale infrastructuur rond het bedrijf, en daar is gebruik van gemaakt om meerdere doelstellingen te realiseren. Niet vanuit een ‘actie’ of ‘campagne’ benadering, maar vanuit een ‘continu proces’ gedachte. Het resultaat is een mooie gelaagde herpositionering naar duurzaamheid. Qua middelen en content op het eerste oog niet heel vernieuwend maar wel effectief, en daar gaat het om.



Wij zoeken inspirerende contentmarketing cases die het afgelopen jaar zijn opgevallen en die effectief en onderscheidend waren.

Houd me op de hoogte