GIDS IN GEZONDHEID | B2C Award – Brons

Awards zijn een beloning voor een totale bredere, doorgaans kanaal overschrijdende contentmarketingstrategie. Hierbij is sprake van een continue en substantiële aanpak gericht op de lange termijn. Awards in Goud, zilver en brons worden uitgereikt in de domeinen B2B, B2C, B2E, Not for Profit en Content Campagne.

OPDRACHTGEVER: ZORGVERZEKERAAR ONVZ

BUREAU: NRC MEDIA

DOEL: Zorgverzekeraar ONVZ wil graag nauwer contact onderhouden met haar verzekerden door een band met hen opbouwen en hen een toegevoegde waarde bieden. Daarnaast wil ONVZ potentieel nieuwe verzekerden bereiken die zich verwant voelen met de visie en dienstverlening van het bedrijf. Doelstellingen waren dan ook het claimen van het gezondheids-/ vitaliteitsdomein, het vergroten van de naamsbekendheid en de bevestiging geven aan de ONVZ verzekerde van de juiste keuze.

RESULTAAT: De groep respondenten die in aanraking zijn geweest met de content van ONVZ zijn significant positiever over de eigen associaties die worden geladen dan bij de groep respondenten die niet in aanraking zijn geweest met de content. De campagne heeft in belangrijke mate bijgedragen in de toename van het vertrouwen in ONVZ, aan een positiever imago (een stijging bij de geholpen merkbekendheid) en een hoger vertrouwen.

JURYRAPPORT: De hoge kwaliteit van de content, de titel en de doelgroep zijn perfect op elkaar afgestemd. Er is weloverwogen gekozen voor een thema en dit is ook consequent vastgehouden. Daarnaast is er veel aandacht besteed aan de productie, de kwalitatieve content en de mooie vormgeving echter had het uiteindelijke bereik en de link naar ONVZ zelf beter gekund. Ook was de jury erg benieuwd naar het budget.



Wij zoeken inspirerende contentmarketing cases die het afgelopen jaar zijn opgevallen en die effectief en onderscheidend waren.

Houd me op de hoogte