MEET THE CHEF | B2B Award – Goud

Awards zijn een beloning voor een totale bredere, doorgaans kanaal overschrijdende contentmarketingstrategie. Hierbij is sprake van een continue en substantiële aanpak gericht op de lange termijn. Awards in Goud, zilver en brons worden uitgereikt in de domeinen B2B, B2C, B2E, Not for Profit en Content Campagne.

OPDRACHTGEVER: LIGHTSPEED

BUREAU: MARCOMMIT

DOEL: Lightspeed wilde op korte termijn haar naamsbekendheid in de Nederlandse horecabranche vergroten en op de lange termijn meer leads genereren. Een belangrijk uitgangspunt daarbij was dat Lightspeed ook wilde laten zien dat zij een hip internationaal techbedrijf is én dat zij niet alleen oplossingen levert aan de kleinere horecaondernemer, maar ook het topsegment in de horeca bedient.

RESULTAAT: Door de samenwerking met zes bekende Nederlandse chefs heeft Lightspeed zich definitief gepositioneerd als een aanbieder van horecasoftware voor het topsegment. Naast de verbluffende PR-resultaten boekte deze campagne ook bovengemiddelde resultaten voor het genereren van pre-marketing leads door downloads van het e-receptenboek met een goede conversieratio. Vanwege het daverende succes van de campagne in Nederland, gaat Lightspeed dit concept dit jaar herhalen in België.

JURYRAPPORT: Deze case toont duidelijke doelstelling, originele uitvoering (sterk format) en overtuigende resultaten. Knap om deze chefs mee te laten werken en gelijk als influencers in te zetten. Goed getimed en een hippe lancering. De combinatie en inzet van middelen – zowel on- als offline – is geweldig. Bijna elke mogelijkheid lijkt benut. Met een relatief klein budget is er iets bijzonders neergezet, met gevoel voor detail, in content maar ook in de executie.



Wij zoeken inspirerende contentmarketing cases die het afgelopen jaar zijn opgevallen en die effectief en onderscheidend waren.

Houd me op de hoogte