Fleur van Zandbeek: ‘Behoefte aan accurate informatie neemt toe’

Grand Prix Content Marketing

De Grand Prix Content Marketing staat weer voor de deur. We maken de balans op met Fleur van Zandbeek, CEO van contentmarketingbureau Zandbeek.

De Grand Prix-uitreikingsavond vindt plaats op dinsdag 26 november in Postillion Amsterdam. De genomineerden zijn inmiddels bekend.

Wat is het laatste nieuws bij Zandbeek?

Op het gebied van businessontwikkeling ben ik blij dat we onze strategie om voor impactvolle merken en kennisintensieve opdrachtgevers te werken, verder verstevigen. Zo zijn we dit jaar onder meer aan de slag gegaan voor Signify Benelux, Suez Nederland en NHA Opleidingen en Cursussen. Allemaal bedrijven die op een bepaalde manier positief bijdragen aan een duurzame maatschappij.

Daarnaast is nu ook de jongste telg, Violette van Zandbeek, toegetreden tot ons familiebedrijf. Zij is inmiddels gestart als producer en aan de slag voor onder meer Stichting BKR en IT-bedrijf Conclusion. We zijn trots dat we nu met het totale gezin het werk van onze vader kunnen voortzetten.

Van welke Grand Prix-case heb je dit jaar hoge verwachtingen?

Ik heb hoge verwachtingen van het theaterstuk ‘Dat geldt ook voor de kinderen’, dat we met Zandbeek hebben geproduceerd voor ABN Amro MeesPierson. Een succesvolle invulling van een event voor de vermogende doelgroep en hun kinderen, gemiddeld gewaardeerd met een 8,1 door de bezoekers. En wat ons betreft een oorspronkelijke vorm om contentmarketing inhoud te geven.

Waar staat volgens jou de Grand Prix als vakprijs over vijf jaar?

Ik zie dat de behoefte aan verdiepende, accurate informatie alleen maar toeneemt. Waarmee ons vakgebied een nog steviger stuk van de taart krijgt. Contentmarketing is in korte tijd uitgegroeid tot een volwassen en volwaardig discipline, waarbij we nu zien dat er gelukkig meer synergie ontstaan met andere disciplines. Pure winst.

Welke trend zie je op dit moment in het contentmarketingvak?

Dat live experience een steeds prominentere rol krijgt in de marketingmix; waarschijnlijk als belangrijk tegenwicht voor veel content die snel, vluchtig en persoonlijk is.

Dit is een artikel van MarketingTribune.

Houd me op de hoogte