Carlijn Postma: ‘Grand Prix stijgt naar kwalitatief hoogterecord’

De Grand Prix Content Marketing staat weer voor de deur. We maken de balans op met Carlijn Postma, directeur van The Post en voorzitter van Platform Content.

De Grand Prix-uitreikingsavond vindt plaats op dinsdag 26 november in Postillion Amsterdam. De genomineerden zijn inmiddels bekend.

Wat is het laatste nieuws bij The Post?

Dat we een pitch voor NS hebben gewonnen en er op dit moment hard gewerkt wordt aan een campagne. Of zoals we dat bij The Post invullen: een seizoen met afleveringen, trailers en cliffhangers.

Welke trend zie je op dit moment in het contentmarketingvak?

Dat contentmarketing zich mengt met de vele andere disciplines in ons vakgebied. En dat is wat mij betreft een teken van verdere volwassenwording. Contentmarketing kan niet zonder heldere positionering, niet zonder steengoed creatief idee, niet zonder research en niet zonder media. En al die andere onderdelen kunnen niet zonder steengoede content. Dat besef is steeds duidelijker aanwezig, bij zowel merken als bureaus. Volgens mij een van de redenen dat er steeds meer overnames van en samenwerkingen tussen verschillende bureaus plaatsvinden.

Waar staat de Grand Prix als prijs over drie jaar volgens jou?

Dan is de prijs naar een kwalitatief hoogterecord gestegen. Het belang van uitmuntende, kwalitatieve content is over drie jaar onontbeerlijk om überhaubt nog je publiek te raken en dat gaan we zeker terugzien in de Grand Prix.

In welke hoedanigheid gaan we jou straks op de uitreikingsavond aantreffen?

Dan heb ik een heerlijke avond met collega’s, klanten en vrienden uit het vak.

Wil je verder nog iets kwijt?

Ja, we zijn naarstig op zoek naar toekomstig Grand Prix winnaars bij The Post. We vissen in ons vak in een veel te kleine vijver en ik zie het dan ook als een taak van Platform Content én van alle vakgenoten om de samenwerking met HBO’s en Universiteiten te verstevigen. Er móet meer talent bij als we naar een hoger niveau willen én als we internationaal van belang willen zijn.

Dit is een artikel van MarketingTribune.

Headerbeeld: Pomp Forum Ljubljana 2019.

Houd me op de hoogte