Edger Louwaard: ‘We willen onbekende cases in de spotlight zetten’

Edger Louwaard (manager multichannel bij NS) is juryvoorzitter Distributie van de Grand Prix Content Marketing. We blikken vast met hem vooruit.

Wat speelt er op dit moment in de sector waar jij jurylid van bent?

Merken blijken beter te converteren als ze een hoger doel voor ogen hebben. Alan Jope (CEO van Unilever, red.) zei in een recent interview met FD dat merken met een maatschappelijk doel twee keer zo snel groeien. Contentmarketing kan hier een mooie bijdrage aan leveren.

Dankzij data kunnen we deze inzichten omzetten naar actie. Met technieken als artificial intelligence en machine learning zijn we steeds beter in staat om in één keer raak te schieten. Personalisatie is key, oftewel op maat gemaakte content die echt voor de gebruiker bedoeld is.

Van welke contentmarketingcase heb je dit jaar hoge verwachtingen en waarom?

Een recente case waar ik enthousiast van werd, is die van bierbrouwer Hertog Jan met het platform ‘De digitale rijpingskelder’. Een mooi voorbeeld van hoe je contentmarketing kunt toepassen op je product.

Bij de samenstelling van de Grand Prix-jury dit jaar speelde het thema diversity een rol. Zie jij daar zelf ook het belang van in en waarom?

Diversiteit binnen de jury geeft een bredere kijk op de ingezonden cases en daarmee een meer objectieve beoordeling van de uiteindelijke winnaars.

Wat is in algemene zin de grote uitdaging van de Grand Prix?

Om ogenschijnlijk onbekende cases in de spotlight te zetten. Daarbij is dus van belang dat niet alleen de usual suspects inzenden. Dus bij deze de oproep aan alle lezers van MarketingTribune die een mooie case -klein of groot- hebben om in te zenden: sla je slag.

Bron: MarketingTribune

Bestel tickets voor de uitreiking