Jeroen de Bakker (Talpa): ‘Grand Prix is filter van bovengemiddelde content’

Talpa Network is Gouden Vriend van de Grand Prix Content Marketing, de vakprijs die op 22 november wordt uitgereikt. We vroegen Jeroen de Bakker, CMO Radio bij het mediabedrijf, naar de uitdagingen waar de Grand Prix op het moment voor staat.

De Grand Prix Content Marketing Awards worden op donderdag 22 november in Postillion Amsterdam uitgereikt. De genomineerden zijn inmiddels bekendgemaakt.

Talpa Network is gouden vriend van GPCM. Wat houdt dat precies in?

Wij supporten graag initiatieven als de Grand Prix om een actieve bijdrage te leveren aan kennisuitwisseling binnen het contentmarketingvak.

Wat verwacht je van de inzendingen dit jaar? Is er bijvoorbeeld een case die er wat jou betreft bovenuit springt?

Er wordt inmiddels zo ontzettend veel content ontwikkeld… Het fijne van de Grand Prix is dat het een goede filter is van wat meer dan gemiddeld creatief of effectief is geweest. Mijn favoriete merk is Bol.com, met impactvolle ‘events’ zoals het Kersthuis, maar ook met longtail formats zoals Wist je al dat op YouTube en Instagram.

Wat is in algemene zin de grote uitdaging van de Grand Prix?

Om een prijs te winnen, is dat opvallen tussen alle andere inzendingen. En dan uiteraard met een creatieve case met duidelijke doelstellingen, een heldere strategie en goede resultaten.

Voor welke uitdaging staat het contentmarketingvak op dit moment?

Merk- en boodschapoverdracht. Reclameman David Ogilvy zei ooit in het Mad Men-tijdperk: Unless your campaign contains a big idea, it will pass like a ship in the night. Deze oude wijsheid is actueler dan ooit. En bedenk eens wat voice assistents voor impact gaan hebben op het werk van contentmarketeers. Er gaat weer een hoop veanderen…

Lees ook onze interviews met:

Albert-Jan Huisman en Bert van Loon: ‘Lef en creativiteit staan dit jaar centraal’

Aart Lensink: ‘Contentmarketing loopt lichtjaren achter op reclamewereld’

Michael Willems: ‘Er wordt teveel content van middelmatig niveau gemaakt’

Maartje Claassen: ‘Ik wil aandacht vragen voor het mooiste vak dat er is’

Edger Louwaard: ‘Ik hoop dat er breed wordt ingezonden

Wies Popa: ‘We hebben baanbrekers nodig in dit vak’

Bram Jeurissen: ‘De balans in content slaat om van kwantiteit naar kwaliteit’

Jos Govaart: ‘Ik kijk naar cases die emotie losmaken’

Nancy Schuurmans: ‘Contentmarketing is aanpak voor lange termijn’

Coen Huibers: ‘Het hart van ons vak altijd storytelling blijven’

Bestel je kaarten