Nancy Schuurmans (jury GPCM): ‘Contentmarketing is een aanpak voor de langere termijn’

De Grand Prix Content Marketing 2018 staat weer voor de deur. Als jurylid kijkt Nancy Schuurmans (content strateeg bij Dela) niet naar bereik, maar naar cases die bijdragen aan het behalen van business doelstellingen.

De uitreiking van de Grand Prix Content Marketing Awards vindt plaats op 22 november in Postillion Amsterdam. De nominaties zijn inmiddels bekend, bekijk de lijst hier.

Wat hoop je met jouw aanwezigheid in deze jury te bereiken, voor de Grand Prix maar ook voor jezelf?

Ik hoop mijn ervaring en expertise op het vlak van contentmarketing te kunnen benutten in de discussie met andere juryleden bij het beoordelen van de verschillende cases. Ik ben vooral kritisch op de ‘always on’-component in een aanpak. Contentmarketing is een aanpak voor de langere termijn waarbinnen elementen campagnematig kunnen worden uitgelicht, maar het moet duidelijk een onderdeel zijn van het grotere geheel wat bijdraagt aan het opbouwen van een loyaal publiek. Dat vind ik belangrijk om terug te zien in de cases. Daarnaast dat ook inzichtelijk wordt op welke manier en in welke mate een case heeft bijgedragen aan het behalen van business doelstellingen. En dan bedoel ik niet in de zin van bereik, maar de impact op het merk, marketing en sales doelstellingen.

Daarnaast hoop ik ook dit jaar weer veel te leren van de aanpak van anderen. Vorig jaar was ik ook al jurylid en heeft de hoeveelheid aan verschillende typen cases mij ongelooflijk geïnspireerd. Je kunt ontzettend veel van elkaar leren.

Welke contentmarketingcase van het afgelopen jaar zou absoluut een Grand Prix moeten winnen?

KWF in samenwerking met de hartstichting en het longfonds voor de case Rookvrije generatie. Wat ik heel goed vind gedaan is de vertaling in verschillende thema’s binnen de maatschappij zoals sport, scholen, speeltuinen. Daarnaast faciliteren en stimuleren ze mensen zelf in actie te komen door het ter beschikking stellen van allerlei middelen. Goed om te zien hoe KWF steeds weer nieuwe thema’s beetpakt in de bewustwording rondom en stimuleren van donaties voor kanker.

Wat is in algemene zin de grote uitdaging van de Grand Prix?

Om voldoende inzendingen te krijgen en inzendingen met minder het karakter van een campagne. Daarnaast ook om cases te ontvangen van minder voor de hand liggende sexy merken die misschien ook met kleinere budgetten werken maar wel op een creatieve en strategische manier contentmarketing effectief inzetten.

In welke hoedanigheid gaan we jou op de uitreikingsavond aantreffen?

Nieuwsgierig naar alle inzendingen en met een beetje buikpijn wanneer de ingezonden case Dela is genomineerd. Niet in gala maar misschien wel in een jurk. Verder hoop ik dat iedereen verrast wordt door andere type winnaars dan voorgaande jaren, dat zij die niet gewonnen hebben zich vooral niet in hun ego voelen aangetast maar nieuwsgierig worden naar wat er van andere merken te leren valt en de drive voelen om het nog beter te gaan doen.

Bestel je kaarten