Nutricia voor jou, winnaar B-to-C award 2017

Elke zwangere vrouw, of vrouw met een baby of peuter zal Nutricia wel voorbij hebben zien komen tijdens haar zwangerschap of haar weg daarnaar toe. Nutricia is hun campagne namelijk bijna onmisbaar met hun waardevolle content over alle fases van de zwangerschap en de fases daarna. Zij hebben met deze contentmarketingstrategie in 2017 de B-to-C Grand Prix Content Marketing award gewonnen. Hun case:

DOEL: (Aanstaande) ouders ondersteunen in de eerste 1000 dagen van hun kind met juiste informatie over voeding en de ontwikkeling van baby’s en peuters. Nutricia wil zich profi leren als een betrouwbare informatiebron, ingericht per fase van zwangerschap en daarna. Ondersteunen tijdens de eerste 1000 dagen leidt tot een relatie voor veel langer.

RESULTAAT: 72% van de ‘fi rst visits’ kwam tot stand tijdens de zwangerschap van de bezoeker. 72,4% is na 1000 dagen nog steeds een relatie van Nutricia. Dit wordt gemeten door meting van de e-mails; het e-mail programma is de aanjager van de loyaliteit van de ouders met informatie die is afgestemd op de fase waarin de bezoeker zich op dat moment bevindt. Nutricia zag, voor de digitaal verbonden groep, zijn Brand of First Choice met 9% toenemen in 2016. Voor de merkpenetratie is dit 8%.

JURYRAPPORT: Van een pak melkvoeding naar het zwanger worden én het zwanger zijn. In elke fase van de zwangerschap wordt de content ontzettend goed geplugd door een data-gedreven aanpak naar content op maat. De data drijft de content en de content vult de data. Nutricia zorgt er daarmee goed voor om het publiek voor langere tijd te binden.

Bestel je kaarten